تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

شهرقدس-ایرنا-مسئولین شهرستانی بر تکریم مقام معلم و رواج آن در سطح جامعه تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید گلی‌کانی روز چهارشنبه در اولین ‌نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قدس در سال ۱۴۰۱  با اشاره به شناسایی استعدادهای شهرستان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: یکی از عوامل ارتقاء شهر در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه فرهنگ، استعدادیابی در سطح مدارس است چراکه کشف این استعدادها نقش موثری در رقم زدن آینده این شهرستان دارد.

 وی در خصوص تکریم مقام معلم افزود: تکریم مقام معلم و حرفه تعلیم باید در جامعه همگانی شود، چراکه در تربیت‌های افراد مختلف در حوزه‌های متفاوت علمی و جامعه نقش موثری ایفا می‌کنند و باید با کمک دیگر اقشار و گروه‌های شهرستان در قدردانی از مقام معلم عمل کنیم.

فرمانداری شهرستان قدس ادامه داد: باتوجه به ضرورت تکریم مقام شامخ فرهنگیان می‌بایست با مشارکت شهرداری و دیگر ارگان‌ها و گروه‌ها برنامه متمرکزی برای تجلیل از معلمان برگزار شود، همچنین با حضور در مدارس به منظور تکریم این جایگاه عمل خواهیم کرد.

ارتقا شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی با سرمایه‌گذاری در حوزه علم 

در ادامه حجت السلام والمسلمین رضا جوکار در خصوص ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: معلم از جایگاه والایی برخودار است و می‌بایست به منظور ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه علم سرمایه‌گذاری کنیم و پس از پشت سر گذاشتن دوسال سخت کرونایی تقدیر از معلمین به جهت مجاهدهای آن‌ها درخور توجه می باشد.

وی افزود: در مدارس باید توجه ویژه‌ ای به معنویت و نماز شود و اقداماتی فرهنگی در این راستای برنامه‌ریزی شود، همچنین باتوجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و حضوری شدن مدارس، نماز جماعت، برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و خصوصا قرآنی در مدارس گسترش پیدا کند.

امام جمعه شهرستان قدس عنوان کرد: به منظور پشتیبانی مدارس می‌توانیم از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه ساز  استفاده کنیم و  کمبود ها و نواقص مدارس را جبران کنیم.

حجت السلام والمسلمین رضا جوکار عنوان کرد: به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی می‌بایست  دارالقرآن مختص به آموزش و پرورش احداث شود با استفاده از زیرساخت‌های موجود رشته علوم و معارف اسلامی در شهرستان نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حضور ۹۵ درصدی دانش آموزان در مدارس 

همچنین وحید محرمی در رابطه حضوری شدن مدارس در سال جدید اظهار داشت: باتوجه به اینکه دو سال  کرونایی با آموزش مجازی پشت سر گذاشته شد، در سال جدید ۱۴ فروردین شاهد بازگشت به آموزش حضوری مدارس بودیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت: باتوجه به بازدیدهای  وزارت‌ آموزش و پرورش و اداره کل از مدارس شهرستان حضور همکاران در مدارس را صد درصد و حضور دانش آموزان را بالای ۹۵ درصد ارزیابی کرده اند.

همچنین در این جلسه یک کتاب نوجوان ۹ ساله شهرقدسی  تحت عنوان ((سنا در دوران کرونا)) رونمایی شد.