قرچک - ایرنا - همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، زمان ضربت خوردن حضرت علی(ع) در محراب عبادت، مردم شهرستان قرچک با احیاء شب قدر، فریاد یارب یارب سر داده و خداوند را برای داشتن تقدیری خوب در سال پیش رو، صدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم خداجوی شهرستان قرچک، همزمان با شب ضربت خوردن نخستین امام شیعیان حضرت علی (ع) که بنا بر روایاتی، نخستین شب پرفضیلت قدر است، در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای این شهرستان گرم هم آمده و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این شب را تا سحر احیاء گرفتند و خداوند متعال را برای داشتن تقدیری خوب در سال پیش رو، صدا کردند.
در شهر قرچک مردم با حضور در مصلای نماز جمعه، در حالی که خیابان‌های اطراف نیز مملو از جمعیت بود، دعای جوشن کبیر خواندند و با صدا کردن اسامی متبرک چهارده معصوم (ع) و واسطه قرار دادن آنان، از خداوند طلب بخشش گناهان خویش کردند.
بسیاری از مردم خداجوی مناطق اطراف قرچک نیز با حضور در صحن مطهر امامزاده بی‌بی زبیده زیباشهر، امامزاده ابراهیم داودآباد و امامزاده عبدالله در کنار مزار این امامزادگان جلیل‌القدر حضور یافته و شب قدر را تا به سحر به راز و نیاز با خالق یکتا پرداختند.
جمعی از مردم قرچک نیز شب گذشته در جوار مزار شهدای گمنام، نخستن شب قدر را با یاد و خاطره شهدای انقلاب، دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم تا به سحر احیا گرفتند.
با آن که زمان اصلی شب قدر معلوم نیست ولی بر اساس بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و به احتمال زیاد یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و یا ۲۳ این ماه است.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.