۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۵۹
کد خبر: 85082085
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سومین شب قدر مردم مومن قرچک بوی شهید و شهادت گرفت

۲۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱:۵۹
کد خبر: 85082085
سومین شب قدر مردم مومن قرچک بوی شهید و شهادت گرفت

قرچک- ایرنا- همزمان با سومین شب از لیالی قدر، مردم مناطق شهری و روستایی شهرستانن قرچک در حالی شب‌زنده‌داری کردند که میزبان پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس بودند و با عطر شهدا مراسم احیاء شب قدر را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان قرچک شامگاه پنجشنبه در سومین شب از لیالی قدر و شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، مراسم احیاء شب قدر را در حالی برگزار کردند که میهمان عزیزی را در برگرفته بودند، شهیدی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس که با وجود گمنامی، همه او را می‌شناختند و او را همچون فرزند و برادر خود در بر گرفته و در کنار پیکر این شهید سرافراز قران بر سر گرفتند.
پیکر این شهید سرافراز ایران اسلامی در امامزاده عبدالله(ع) روستای داودآباد، مسجد مهدیه باقرآباد و مسجد صاحب الزمان (عج) پایگاه شهید تاجیک حضور یافت تا این مهم را بار دیگر یادآوری کند که امنیت، آسایش و آرامشی که امروز در ایران اسلامی حاکم است به برکت خون شهدا به دست آمده است.

سومین شب قدر مردم مومن قرچک بوی شهید و شهادت گرفت


مردم قرچک پیش از برگزاری مراسم احیاء شب قدر، در جوار پیکر این شهید سرافراز به عزاداری پرداخته و سپس با قرائت دعای جوشن‌کبیر و زمزمه ندای عاشقانه با خدای متعال، قرآن بر سرگرفته و با واسطه قرار دادن ۱۴ معصوم به درگاه الهی، برای آینده‌ درخشان و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی دعا کردند.
جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم از برادران و خواهران افغانستانی که در راه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت فرزندان خود را تقدیم راه اسلام کرده بودند نیز در این مراسم معنوی شرکت کرده و اتحاد و انسجام خود با برادران و خواهران ایرانی در دفاع از ارزش‌های اسلامی را به نمایش گذاشتند.
گلزار شهدای گمنان شهرستان قرچک نیز در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان میزبان مردم روزه‌دارا و خداجویی بود که خود را از مناطق مختلف به این مکان معنوی رسانده بودند تا در جوار مزار شهدا، مراسم احیاء سومین شب از لیالی قدر را برگزار کنند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha