سنندج- ایرنا- نمایشگاه صنایع دستی به مناسبت ماه مبارک رمضان در ۲۰ غرفه با آثاری از هنرمندان اهل بانه در محوطه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه عصر چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه صنایع دستی با اشاره به درخواست صنعتگران شهرستان بانه برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی گفت: با توجه به اینکه بازار بانه در شب های ماه مبارک رمضان تا نیمه های شب فعال است برپایی نمایشگاه صنایع دستی ضروری است.

سعدالله رحیمی خواه با اشاره به اینکه این نمایشگاه با همت انجمن معلولین آسو بانه برپا شده  افزود: این نمایشگاه شامل آثار ۲۰ صنعتگر در قالب یک هزار و ۵۰۰ اثر است.

وی اظهار داشت: در بانه وجود یک نمایشگاه دائمی صنایع دستی ضروری است که باید مکانی مناسب به این منظور در نظر گرفته شود چراکه ایجاد نمایشگاه صنایع دستی دائمی در راستای حمایت از صنعتگران و حمایت از تولید است.

رحیمی خواه ادامه داد: این نمایشگاه هنر صنعتگرانی است که به تازگی پا در این عرصه گذاشته و برپایی این نمایشگاه در راستای حمایت از این صنعتگران و دلگرمی آنان است.

مدیر عامل انجمن معلولین آسو بانه نیز گفت: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه نامناسب است نتوانستیم آثار بسیاری از هنرمندان و صنعتگران توانجو را در این نمایشگاه عرضه کنیم.

مهدی فردیان با بیان اینکه آثار ۱۲ نفر از مددجویان بهزیستی بانه عضو انجمن معلولین آسو بانه در این نمایشگاه عرضه شده است افزود: این نمایشگاه مقدمه ای برای برپایی نمایشگاه سی بی آر است که در ۱۶ ادریبهشت در سنندج برپا می‌شود.

وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه برای معلولین باعث تشویق و تقویت روحیه افراد دارای معلولیت می شود و زمینه را برای اشتغال این قشر از جامعه فراهم می کند.

این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۰ صبح تا نیمه های شب در محوطه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه برای عموم علاقمندان باز است.

این نمایشگاه شامل صنایع دستی مانند سفالگری، سوخته نگاری، زیورآلات، قلاب بافی، شالبافی، دستمال کردی، خطاطی، و منجوق دوزی است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.