سمنان- ایرنا- جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه استان سمنان گفت: یکهزار و ۲۸۲ سری جهیزیه از ابتدای رزمایش مواسات و کمک مومنانه در بین زوج های نیازمند استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، مهدی کاشفی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکهزار و ۲۸۲ سری جهیزیه برای زوج‌های نیازمند استان با هزینه‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تامین شد.
جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان سمنان بیان کرد: هر سری جهیزیه شامل ۳۰ قلم کالای مورد نیاز مانند یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس ظروف، ماشین لباسشویی، فرش، سرویس قابلمه، اتو و کالای خواب، برای شروع یک زندگی ساده است.

وی کاشفی افزود: تمامی محصولات جهیزیه های توزیع شده از محصولات ایرانی است که کیفیت خوبی هم دارد و بخش بزرگی از نیازهای زوج های جوان را برطرف می‌کند.
وی تصریح کرد: در برخی از موارد برای تهیه جهیزیه زوج‌های نیازمند شرکت‌ها و کارخانه‌هایی انتخاب شده اند که با توجه به مشکلات اقتصادی به سمت رکود تولید حرکت می‌کردند که این اقدام موجب رونق تولید آنان شد.
وی یادآور شد: تهیه و توزیع جهیزیه‌ها به همت قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی، اقشار مختلف بسیج، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان، بهزیستی، خیران و جمعی دیگر از مردم و نهادها انجام شد.
کاشفی، ترویج ازدواج آسان در جامعه را جهادی در دوران کنونی عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر ترویج ازدواج آسان در جامعه علاوه‌بر اینکه کار خیر و صدقه‌ای است، جهاد نیز محسوب می‌شود چرا که در مقابل تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگ‌های بیگانه به کشور، محافظت می‌کند.
وی با اشاره به اهداف این قرارگاه و تلاش برای محرومیت زدایی گفت: تسهیل در امر ازدواج نیازمندان با توزیع جهیزیه از برنامه‌های مهم و اولویت‌ دار این قرارگاه است.
جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان با بیان اینکه رزمایش مواسات و کمک مومنانه در ۲۱ عرصه و خدمت مختلف برگزار می شود، افزود: یکی از این عرصه‌ها توزیع جهیزیه در بین زوج های نیازمند است که عملکرد استان سمنان در این حوزه مطلوب است.