قرچک- ایرنا-فرماندار شهرستان قرچک گفت: «زکات فطره» فقط با مشارکت خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری دارای مجوز جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم روز عید سعید فطر و جمع‌آوری زکات فطره که در محل فرمانداری قرچک برگزار شد اظهار داشت: پرداخت صحیح زکات باعث از بین رفتن فقر در جامعه می‌شود و لازم است تا با پرداخته شدن به این فریضه دینی، زمینه ریشه‌کنی فقر از جامعه فراهم شود.
وی اظهار داشت: پرداخت زکات مهمترین دستور اقتصادی دین مبین اسلام است که باید با اطلاع رسانی صحیح و تبلیغ مناسب، افراد واحد شرایط پرداخت آن را به این مهم ترغیب کرد.
وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر و جمع‌آوری زکات فطره از مردم گفت: زکات فطره با مشارکت خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری دارای مجوز جمع‌آوری می‌شود و این مراکز نیز بایستی از کمیته امداد امام خمینی(ره) هولوگرام و صندوق‌های مربوطه را دریافت کنند.
فاتحی‌نژاد تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای تعالی و تحقق معروف بسیار مهم زکات و کمک‌رسانی به مستمندان در جامعه دینی و انقلابی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین لازم است برای عملیاتی شدن اهمیت و ارزش زکات فرهنگ‌سازی بیشتری در جامعه صورت گیرد.
وی افزود: کمیته امداد ساز و کار نحوه جمع‌آوری زکات فطره و کفاره را از طریق رسانه‌های رسمی منطقه اطلاع‌رسانی کند تا زمینه پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی برخی افراد که در پوشش مرکز خیریه در روز عید سعید فطر ظاهر می‌شوند، فراهم شود.
فرماندار قرچک تأکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد در کنار کمیته امداد و بهزیستی باید به طور متمرکز عمل کرده و مکمل یکدیگر باشند و آمار عملکرد جمع‌آوری زکات فطره را به سرعت اعلام و در هزینه‌کرد شرعی و قانونی نیز سرعت عمل لازم را داشته باشند.
قرچک با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.