۱۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹
کد خبر: 84960082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قرچک: برای تحقق زکات به فرهنگ‌سازی و برنامه ریزی نیاز است

قرچک- ایرنا- امام جمعه شهرستان قرچک گفت: زکات، مهمترین دستور الهی برای رفع مشکلات اقتصادی جامعه است که برای تحقق آن به فرهنگ‌سازی مناسب و برنامه ریزی دقیق از سوی مسئولان نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز شنبه در جلسه شورای زکات که در محل دفتر امام جمعه قرچک برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین فرایض و دستورات الهی که تأمین کننده بسیاری از نیازهای مادی انسان‌ها است، فریضه زکات است که از ارزش و جایگاه والایی برخوردار بوده و دین مبین اسلام همواره به آن تأکید دارد.

وی افزود: زکات حق الهی است که خروجی آن تامین نیازهای مختلف جامعه اسلامی از جمله حوزه بهداشت و درمان، محیط زیست، فعالیت‌های علمی و عمرانی و… است.

وی تصریح کرد: شهرستان قرچک از کشاورزی وسیعی برخوردار نیست که کشاورزان بتوانند نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند ولی قطعا مسئولان به ویژه در حوزه جهاد کشاورزی می‌توانند با فرهنگ سازی مناسب، اندک کشاورزان موجود را به پرداخت زکات ترغیب کنند.

اسماعیلی افزود: اگر فرهنگ پرداخت زکات در جامعه رشد و ترویج پیدا کند، بسیاری از مشکلات اقتصادی که گریبانگیر افراد و جامعه می باشد، رخت بربسته و اقتصادی پویا نصیب کشور خواهد شد.

امام جمعه قرچک تأکید کرد: اجرای هر طرح و برنامه نیازمند فرهنگ سازی مناسب در آن است و در مقوله زکات نیز می باید با اجرای برنامه های فرهنگی، اطلاع رسانی صحیح و به موقع و نیز تشویق کشاورزان، این امر را احیا کرد.

رییس شورای زکات شهرستان قرچک از مسئولان اداراتی نظیر ادارات آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی خواست تا در تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات اقدامات عملی انجام دهند.

قرار گرفتن زکات در کنار نماز و جهاد نشان از اهمیت این فریضه الهی دارد
فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام گفت: این که زکات به عنوان یکی از فروع دین در کنار فرایضی از جمله نماز و جهاد قرار دارد، نشان از اهمیت آن در اسلام است که باید به آن توجه ویژه داشت.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: زکات علاوه بر آثار بی شمار فردی، از آثار اجتماعی بسیاری از جمله ایجاد برادری، همدلی و کاهش آسیب های اجتماعی برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به حوزه تبلیغ و ترویج این فریضه الهی گفت: مبلغین و روحانیون، رسانه هاو همچنین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید نسبت به تبلیغ این فریضه الهی اهتمام ویژه داشته باشند تا این فرهنگ در بین تمامی مردم نهادینه شود.

فاتحی‌نژاد گفت: مبالغ جمع آوری شده از محل پرداخت زکات در یک روستا با اضافه شدن اعتبار دولتی، در عمران و آبادانی همان روستا هزینه می‌شود و قطعا برکات زیادی را به همراه می‌آورد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha