گناباد-ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پاک دستی و قانون‌مداری در کنار انقلابیگری و فساد ستیزی باید اولویت و رویکرد مهم مدیران آموزش و پرورش این استان قرار گیرد و از همه ظرفیتهای موجود در این زمینه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صفدر سلطانی روز پنج‌شنبه در جلسه تودیع و معارفه رییس آموزش و پرورش گناباد افزود: برای تحقق اهداف مورد توجه دولت مردمی و انقلابی سیزدهم توجه به این مسایل در مدیریت آموزش و پرورش ضروری است و مسوولان این بخش باید با برنامه‌ریزی دقیق و محوری برای تحقق آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: سند بنیادین تحول آموزش و پرورش نقشه مهم و محوری راه و اهداف و ساحتهای ۶ گانه برای دست‌یابی به اهداف بنیادین در این بخش را به خوبی ترسیم کرده است که باید با بهره‌گیری از ظرفیت سایر بخشها و مسوولان دستگاههای اجرایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران مدارس و سایر صاحب‌نظران و هم فکری با آنان برای تحقق اهداف این سند تلاش کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای آنکه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی و یا برابر با شاخصه‌های آموزش و پرورش دست یابیم، تحقق کامل اهداف این سند تحول ضروری است.

فرماندار گناباد هم تحقق کامل سند تحول آموزش و پرورش را از ضرورتهای این بخش و از مطالبه‌های مهم رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در این سند همه ابعاد اجتماعی، سلامت آموزشی، عبادی، سیاسی، اخلاقی، علمی و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

رضا نصیری گفت: باید از حافظه محوری به سمت مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش پیش برویم و دانش‌آموزان با مسایل مرتبط علمی و فناوری و مهارتی متناسب با رشته‌های تحصیلی خود آشنا شوند.

وی اظهار داشت: تزکیه در کنار تعلیم و تعلم از نیازهای مهم آموزش و پرورش است و در این صورت بستر تحقق سند تحول آموزش و پرورش فراهم شده و دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی آموزش می بینند.

وی خاطر نشان کرد: باید با تلاش مسوولان و صاحبنظران ذیربط ۶ مدرسه الگو و  در مقاطع تحصیلی مختلف و دارای همه ساحتها و شاخصه های سند تحول آموزش و پرورش در شهرستان گناباد داشته باشیم که الگویی برای سایر مدارس و بخشها قرار گیرند.

فرماندار گناباد اضافه کرد: یک هزار و ۸۰۰ معلم شاغل به تحصیل در آموزش و پرورش گناباد باید در قالب ۱۸ گروه جهادی یکصد نفره تقسیم‌بندی شوند و  پتانسیلهای آنان برای توانمند سازی علمی و آموزشی و انقلابیگری دانش‌آموزان در نقاط مختلف شهری و روستایی این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

در پایان این آیین مجید فدوی روشناوند به عنوان رییس آموزش و پرورش گناباد معرفی و از خدمات سه ساله حسین احمدی در این مسوولیت قدردانی شد.

مجید فدوی روشناوند پیش از این معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گناباد را بر عهده داشت.

از مجموع ۱۷ هزار  و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند. 

هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

یک هزار و ۸۰۰ معلم در مقاطع تحصیلی مختلف به تدریس اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.