تهران- ایرنا- دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی، تاکید کرد: توسعه‌دهندگان محتوای آوائی با حضور در هم‌آورد بازارپردازی تهران که تابستان امسال برگزار می‌شود، در تکمیل جریان اقتصادی زنجیره محصولات فرهنگی کودک و نوجوان، نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا نشست اقتصاد بازارپردازی فرهنگی با حضور پلتفورم‌های بازار محتوای آوائی به میزبانی قرارگاه بازارپردازی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی برگزار شد و پلتفورم‌های بازار محتوایی آوائی به تبادل نظر با هم پرداختند.

در ابتدای این نشست امیر آقایی دبیر قرارگاه بازارپردازی فرهنگی به معرفی هماورد بازارپردازی تهران که اوایل تیرماه برگزار خواهد شد پرداخت و ساختار و بازیگران این هماورد را برشمرد.

وی ضمن تشریح مخاطبان این هماورد اهداف این رویداد را کمک به ایجاد زنجیره فرهنگی بین حوزه‌های مختلف کسب و کارهای فرهنگی، کمک به تامین و تولید محتوای فرهنگی داخلی با فعال شدن تهیه‌کنندگان ارشد (EPها)، شتابدهی فعالان نوآور فرهنگی (LPها)، شبکه‌سازی متخصصان و مربیان فرهنگی، شفاف‌سازی اقتصاد فرهنگ و بازارپردازی فرهنگی، تبیین ظرفیت‌های اقتصادی صنایع فرهنگی و بازارپردازی فرهنگی برشمرد.

آقایی گفت: توسعه و کمک به تجاری‌سازی مدل‌های کسب و کار بازارپردازی فرهنگی در کشور، کمک به ایجاد چرخه تولید صنعتی در صنایع فرهنگی، شناسایی اهداف،‌ اولویت‌ها و نیازمندی‌ها و تامین خواسته‌های محتوایی مخاطبان تخصصی فرهنگی (Licenseeها)، شناسایی و آموزش تخصصی تیم‌های مستعد و فعال در حوزه بازارپردازی فرهنگی، تسهیل در توسعه بازارهای بین‌المللی طرح‌های کسب و کار بازارپردازی فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری این هماورد است.

وی به معرفی تهیه کنندگان ارشد شرکت‌کننده در هماورد پرداخت و گفت: تهیه‌کنندگان ارشدی که در این ساختار با نگاه بازارپردازی فرهنگی اقدام به طرح‌ریزی اقتصادی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی می‌ کنند شامل سرزمین قصه‌های کهن، رادیو قصه کودک، ماه‌آوا، آی‌قصه، نوار، طاقچه، دانی(نبات)، قصه‌لند، سماوا، رادیونردبان، فیدیبو و ایران صدا هستند.

حاضرین در این جلسه ضمن بر شمردن آسیب‌های فضای کسب‌وکار خود و ابراز امیدواری برای رفع آنها توسط بازوی دولت، برای شرکت در هماورد بازارپردازی تهران ابراز علاقه کردند.