تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

شهرقدس - ایرنا - فرماندار شهرقدس گفت: معلمان شمع‌های فروزان علم و دانش و رهبران بشریت به سمت فضایل وارزش‌های متعالی هستند.

به گزارش ایرنا از فرمانداری شهر قدس، وحید گلی‌کانی روز دوشنبه در گرامیداشت روز معلم افزود: کسانی که سنگر تعلیم و تربیت را با خمیرمایه‌ای از جنس انسان در ابعاد کوچک از کانون خانواده‌ها تحویل و پس از سیری عمیق در کوره دانش و معرفت وفضیلت، در فردای جامعه به انسان‌های بزرگ و رهبران حکیم بدل ساخته و دنیا و جامعه را آباد و سعادتمند می‌سازند.

وی ادامه داد: سقوط و صعود جامعه انسانی به همین تعلیم و تربیتی برمی‌گردد که مدیران و معلمان و مربیان آن را بر عهده‌دارند و با بارور کردن شکوفه‌های علم و دانش در دانش آموزان مایه افتخار برای کشور می‌شوند.

گلی‌کانی با تبریک به مناسبت روز معلم، بیان کرد: از زحمات و همکاری‌های بی شائبه معلمان فرهیخته، اندیشمند و پرتلاش در عرصه تعلیم وتربیت، تقدیر وتشکر می‌کنیم.

وی گفت: امید است با اتکا به الطاف الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تدابیر ریاست محترم جمهوری، شاهد تحقق پیشرفت و توسعه در حوزه مهم آموزش و پرورش باشیم.

به گزارش ایرنا، ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت شهید استاد مرتضی مطهری روز معلم نامگذاری شده است.