مشهد- ایرنا- معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: پیرو اجرای یکی از سیاستهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای تبدیل شدن واحدهای صنعتی به دانش‌بنیان، از سال گذشته تاکنون هفت واحد مستقر در شهرکهای صنعتی استان دانش‌بنیان شده‌اند.

محمد احسانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال فارغ از نامگذاری سال که حمایت از تولید و مانع زدایی از آن بود، شناسایی واحدهای صنعتی که قابلیت دانش بنیان شدن داشتند، در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این راستا ۱۰ واحد تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی، که محصول آنها مولفه های تبدیل به دانش بنیان شدن را داشت، شناسایی و هدفگذاری شد که از این تعداد هفت واحد دانش بنیان شدند.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به شعار سال مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" شناسایی واحدهای صنعتی مستعد دانش بنیان شدن در شهرکها و نواحی صنعتی وارد مرحله جدیدی شده و تبدیل ۲۰ واحد به دانش بنیان تا پایان سال هدفگذاری شده است که گزارش اقدامات در این زمینه هر سه ماه یکبار منتشر می شود.

معاون شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین برنامه های این شرکت در سال گذشته روزآمد کردن آمار واحدهای صنعتی و ظرفیت کارکردی آنها بود که در این راستا اطلاعات همه واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و میزان ظرفیت و فعالیت آنها استخراج شد.

احسانی اظهار داشت: از سال گذشته شناسایی واحدهای تولیدی که کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت دارند، در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم برای ارتقای فعالیت و راه اندازی مجدد خطوط تولید آنها در حال انجام است.

وی بیان کرد: در کنار این اقدامات برای راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی تعطیل در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی نیز انجام شد که شرکت شهرکهای صنعتی استان موفق به بازگرداندن ۹۵ واحد تعطیل شده، به چرخه تولید در سال گذشته شد.

معاون شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: اولویت برنامه های امسال این شرکت تمرکز بر روی واحدهای دانش بنیان و فناور است که از ابتدای اردیبهشت ماه برگزاری نشستها با مشاوران کلینیک صنعت برای حل مشکلات و ارتقای سطح فعالیت این واحدهای دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۲۹ واحد شهرک صنعتی و ۲۱ واحد ناحیه صنعتی است. از مجموع این تعداد ۲۶ شهرک صنعتی و ۱۴ ناحیه صنعتی فعال بوده و واگذاری زمین در آنها در حال انجام است.