۷.۵ هکتار زمین پارسال به شرکتهای دانش بنیان خراسان رضوی واگذار شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۰ با رویکرد واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی با اولویت شرکتهای دانش بنیان، حدود هفت و نیم هکتار زمین طی انعقاد قراردادهایی با این شرکتها به ۲۰ طرح فناورانه در شهرکهای صنعتی چناران و کاویان (فریمان) واگذار شد.

علی بهرامی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمینه فعالیت این طرحهای صنعتی تولید محصولات فلزی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، نانواکسید روی و  آهن اسفنجی است که با سرمایه گذاری پنج هزار و ۸۲۵ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۵۹۳ نفر در حال اجراست.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" اضافه کرد: راهبرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در واگذاری زمین از سال ۱۴۰۰ تاکنون اولویت دادن به شرکت‌های دانش بنیان در شهرکهای صنعتی است که البته باید دارای مجوز از معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری یا طرح های فناورانه معرفی شده از سوی دانشگاهها باشند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال و در حال واگذاری زمین به واحدهای تولیدی است.

بهرامی زاده افزود: سال گذشته ۹۹ طرح صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای چهار هزار و ۳۵۸ نفر در گستره ۴۹ هکتار در شهرکها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی بهره برداری شده در شهرکهای صنعتی بینالود، تربت جام، تربت حیدریه ۲، چرمشهر، چناران، خیام (نیشابور)، سنگ بست مشهد (فریمان)، عطار، فریمان، قوچان ۱، قوچان ۲، کاشمر ۲، گناباد، ماشین سازی و فناوریهای برتر، توس، کلات و نواحی صنعتی شامل خرگرد، خوشاب، رشتخوار، زاوین و کوثر قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: هم اینک ۲۶۹ طرح صنعتی در ۱۳۴.۹ هکتار از شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی در حال اجراست که سرمایه ثابت این طرحها  ۴۵ هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال است و برای ۶ هزار و ۳۱ نفر اشتغالزایی می کند.

او ادامه داد: طرحهای مزبور در شهرکهای صنعتی بجستان، بینالود، تایباد، تربت جام ۱، تربت حیدریه ۲، جوین، چرمشهر، چناران، خیام (نیشابور)، سبزوار ۱، سبزوار ۲، کاویان، عطار، فریمان، قوچان ۲، کاشمر ۱، کاشمر ۲، گناباد، توس، کلات، فناوری صنایع غذایی و نواحی صنعتی باخرز، جغتای، خرگرد، خوشاب، رشتخوار، زاوین، کاخک، کمال الملک، کوثر و میان جلگه در حال اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha