مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری سرخس خراسان رضوی گفت: ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در جریان سفر رییس جمهور به استان برای این شهرستان مصوب شده است.

حسن نوری زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شش هزار میلیارد ریال از این بودجه مربوط به تکمیل جاده ارتباطی مشهد - سرخس است.

وی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه آب رسانی به مناطق شهری و روستایی شهرستان سرخس اختصاص یافته است.

سرپرست فرمانداری سرخس خاطر نشان کرد: با پیگیری نشست های شورای تامین شهرستان در خصوص کنترل مساله ریزگردها به عنوان موضوع اصلی مردم، مقرر شده بود ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی وزارت نفت برای این منظور اختصاص یابد.

نوری زاده اضافه کرد: در جریان سفر رییس جمهور به شهرستان سرخس موضوع مقابله با ریزگردها مورد توجه جدی قرار گرفت و به همین دلیل پرداخت بودجه یاد شده از سوی وزارت نفت تسهیل شد اما بودجه ۷۰۰ میلیارد ریالی بابت تعهدات سفر استانی رییس جمهور نبوده است.

شهرستان مرزی سرخس در ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. بخش مرکزی این شهرستان شامل شهر سرخس و ۴۰ روستاست.         

به گزارش ایرنا، هجدهمین سفر استانی هیات دولت از چهارشنبه دهم فروردین ماه به مدت ۲ روز با ورود رییس جمهور به مشهد مرکز خراسان رضوی آغاز شد، در این سفر وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی و همچنین رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس مرکز ارتباطات مردمی، رییس جمهور را همراهی کردند.

آیت الله سید ابراهیم  رییسی پیش از این به ۱۷ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.