دستاورد سفر رییس‌جمهور برای تکمیل جاده مشهد- سرخس هزار میلیارد ریال است

مشهد-ایرنا- فرماندار سرخس گفت: هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان خراسان رضوی برای تکمیل و دوبانده کردن جاده ترانزیتی مشهد-سرخس تخصیص یافته است.

حسن نوری زاده روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح ها و مصوبات سفر فروردین ماه رییس‌جمهور به سرخس از منابع گوناگون و از سوی دستگاه‌های مختلف تامین می شود.

وی گفت: به عنوان نمونه شرکت نفت باید در سال نخست اجرای این طرح ها ۶ هزار میلیارد ریال تامین کند که تاکنون هزار میلیارد ریال از این میزان را برای تکمیل جاده مشهد - سرخس تخصیص داده شده که از این میزان ۸۰۰ میلیارد ریال به پیمانکاران پرداخت شده است.

فرماندار سرخس خاطر نشان کرد: بواسطه تخصیص اعتبارات صورت گرفته، پیش بینی می شود جاده مهم و ترانزیتی مشهد-سرخس زودتر از زمان بندی سه ساله تکمیل شود.

نوری زاده اضافه کرد: در قالب مصوبات سفر رییس جمهور به سرخس طرح هایی در حوزه جهادکشاورزی، آبخیزداری و منابع طبیعی و گازرسانی نیز تعریف شده است که این طرح ها نیز مصوباتی داشته و تخصیص هایی صورت گرفته و فرمانداری در حال جمع‌بندی و نظارت بر اجرای آنها می‌باشد.

طرح تعریض، دوبانده کردن و احداث تونل در مسیر ۱۷۰ کیلومتری مشهد- سرخس از حدود ۱۵ سال قبل آغاز شد که احداث تونلها و دوبانده کردن حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر در دست اجرا می باشد.

شهرستان سرخس با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که ۵۵ درصد جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha