تهران- ایرنا- گروه‌های مقاومت فلسطین چهارشنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به فراخوان شهرک‌نشینان صهیونیست برای یورش به مسجدالاقصی اعلام کردند، رژیم صهیونیستی با آتش بازی نکند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری معا فلسطین، گروه‌های مقاومت فلسطین رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسؤول پیامدهای این فراخوان دانسته‌اند و تأکید کردند که از اراضی و مقدسات فلسطینیان در هر شرایطی کوتاه نخواهند آمد.

گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین از ملت فلسطین و مردم قدس و کرانه باختری اشغالی خواسته‌اند تا برای محافظت از مسجدالاقصی بسیج شوند و از این مکان مقدس در برابر هتک حرمت این مکان از سوی صهیونیست‌ها حمایت کنند.

در این بیانیه آمده است، ممانعت دشمن صهیونیست از پخش اذان در مسجدالاقصی، تجاوز آشکاری است که انقلاب مردمی را طلب می‌کند تا زمین را به آتش بکشد و آتشفشان خشم زیر پای صهیونیست‌های متجاوز در هر وجب از سرزمین فلسطین فوران کند.

شامگاه سه‌شنبه، اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس (وابسته به وزارت اوقاف، امور و اماکن اسلامی اردن) اعلام کرد مسوولان رژیم صهیونیستی در آستانه اذان عشا، سیم‌های بلندگوی خارجی مسجد الاقصی را قطع کردند.

در این بیانیه اعلام شد : این اقدام به بهانه سخنرانی مقامات اسرائیلی در منطقه (دیوار البراق) در مجاورت مسجد الاقصی صورت گرفت.

سخنرانی مقامات صهیونیستی از جمله اسحاق هرتزوگ به مناسبت روز موسوم به "روز یادبود" در اسرائیل بود که در آن یهودیان برای کشته شدگان خود در جنگ بزرگداشت می‌گیرند.

بر اساس بیانیه اداره اوقاف اسلامی، در نتیجه این اقدام صهیونیست‌ها، اذان عشا تنها در محوطه داخلی و از طریق بلندگوهای داخلی مسجدالاقصی اقامه شد.