سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری سنندج گفت: ۱۲۲ هزار و ۸۱۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان طی هفته جاری و تعطیلات عید فطر بازدید کردند.

حسن عسکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان سنندج دارای آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی است که هر ساله مخصوصا در ایام نوروز و تعطیلات رسمی میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.

وی ادامه داد: مسجد یا مدرسه دارلاحسان، موزه مردم‌شناسی خانه کُرد، عمارت خسروآباد، پارک جنگلی آبیدر، حمام‌های قدیمی، بازار سنندج و آثار دیگر تاریخی و طبیعی از جمله مکان‌هایی است که مورد بازدید گردشگران و علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

عسکری اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی امسال و بعد از ۲ سال شیوع ویروس کرونا، شمار گردشگران در کردستان به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافت طوریکه در همین هفته جاری تاکنون ۱۲۲ هزار و ۸۱۲ نفر از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین در این ایام، ۱۸هزار و ۴۵ نفر در شهرستان سنندج اقامت داشته‌اند که بیشترین آن با ۱۵.۵۲ درصد در هتل‌ها بوده است.

سرپرست فرمانداری سنندج اظهار داشت: مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان و دیگر مراکز اقامتی شهرستان سنندج در این ایام پذیرای مهمانان و مسافران بوده و ظرفیت آنها تکمیل شده است.

وی تعداد بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی در این ایام را ۳۵ مورد اعلام کرد و گفت: تاکنون هیچ شکایتی به دبیرخانه خدمات سفر و فرمانداری گزارش نشده است.

عسکری با عنوان اینکه سنندج ویترین استان کردستان است و توسعه گردشگری نقش موثری در توسعه شهرستان و رشد اقتصادی دارد، تاکید کرد: باید همه دستگاه‌های اداری تلاش کنند تا زمینه‌های جذب بیشتر گردشگران در این شهرستان فراهم شود.

استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۲ مهمانپذیر و ۲۸ اقامتگاه بوم گردی است که ظرفیت اقامت این واحدها در هر شبانه روز پنج هزار نفر است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.