ظرفیت واحدهای اقامتی چهار شهر کردستان تکمیل شد

سنندج- ایرنا- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: ظرفیت واحدهای اقامتی شهرهای سنندج، بانه، مریوان و اورامان کردستان به دلیل استقبال مسافران تکمیل شده است.

آرمان وطن دوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی چهار شهر استان، شهرهای سقز، بیجار و دهگلان به عنوان جایگزین انتخاب شده‌اند و مسافران می توانند در این شهرها اقامت داشته باشند.

وی افزود: همچنین به مناسبت عید سعید فطر جشن بزرگ رمضان روز چهارشنبه هفته جاری با هنرنمایی هزار دف نواز از استان‌های کردستان و کرمانشاه در روستای تاریخی پالنگان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: برگزاری این جشن نیز قطعا موجب افزایش استقبال گردشگران از استان کردستان می شود و ضریب اشغال واحدهای اقامتی را به ۱۰۰ درصد خواهد رساند.

وی اضافه کرد: اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان همچون ایام نوروز در آماده باش کامل هستند و نظارت و بازرسی از واحدهای اقامتی به صورت جدی انجام می‌شود.

استان کردستان دارای ۳۲ هتل، ۲ هتل آپارتمان، ۲۲ مهمانپذیر و ۲۸ اقامتگاه بوم گردی است که ظرفیت اقامت این واحدها در هر شبانه روز پنج هزار نفر است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل از جمله مکان‌های گردشگری استان کردستان است که هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول(بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha