سمنان- ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۷۴۵ هکتار از اراضی ملی به اداره کل راه و شهرسازی مرکز و شرق استان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

به گزارش ایرنا، جعفر مرادی حقیقی عصر پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به‌ منظور تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اراضی ملی و طبیعی داخل محدوده و حریم شهرها را واگذار کرده است.
مرادی حقیقی افزود: اراضی واگذار شده در محدوده مناطق شهری حوزه استحفاظی شهرستان‌های تابعه استان سمنان است و راه و شهرسازی فرآیند قانونی تغییر کاربری و الحاق آن به بافت شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را پیگیری خواهد کرد.
وی اضافه کرد: در نشست مشترکی که بین روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل راه و شهرسازی مرکز و شرق استان سمنان برگزار شد، آمادگی اداره‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان سمنان برای واگذاری زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اعلام شد.
مرادی حقیقی بیان کرد: اراضی واگذار شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از منابع طبیعی استان که دارای سند مالکیت کاداستری تک برگی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اراضی ملی در شهرستان‌های سرخه، دامغان، شاهرود، مهدیشهر، میامی و شهرهای دهملا، بیارجمند، درجزین، دیباج، امیرآباد، واگذار شد.

طرح جهش تولید مسکن در ۲۹ استان کشور اجرایی و عملیات طرح ساخت ۲۷ هزار مسکن آغاز شده است این در حالیست که از ۹۲ پروژه تعریف شده ۸۸ پروژه توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال اجرا  است.