قرچک - ایرنا - آئین اختتامیه نخستین عهدواره چله مهدویت در بخش "خوانش متن، شعر و نثر" در شهرستان قرچک برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مراسم روز شنبه در سالن ولایت شهرستان قرچک برگزار و از نفرات برتر این جشنواره که با حضور مسئولان شهرستان همراه بود قدردانی شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: با اعلام فراخوان نخستین عهدواره چله مهدویت در دهه فجر سال گذشته، ۱۸۷ نفر از سراسر کشور ۲۳۳ اثر را به دبیرخانه بخش " خوانش متن، شعر و نثر" با محوریت حضرت مهدی(ج) و مهدویت ارسال کردند.
محمود برزگر اظهار داشت: این آثار علاوه بر استان تهران، از استان‌های قم، استان مرکزی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، البرز و چندین استان دیگر نیز به دبیرخانه عهدواره ارسال گردید که پس از انجام داوری توسط هیأت داوران متشکل از مهدی آقابیگی، الهه پیامی و رضا عبدالهی، از مجموع ۲۳۳ اثر، ۱۴۱ اثر به بخش رقابت عهده‌واره راه یافت.
وی افزود: رتبه نخست این عهدواره را بیتا صبحی رستگار از شهرستان قرچک کسب کرد و داوران با توجه به آثار ارسالی، اثری را شایسته معرفی به عنوان رتبه‌های دوم و سوم انتخاب نکردند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرچک اظهار داشت: حسین اخلاقی، محبوبه راه پیما، امیر علیچراغی، محمد طاها ابراهیمی، هستی قبادپور، محمد حسین برزگر، یسنا جعفری، رقیه صادقی و ریحانه امری، سوگل نادر پور از استان تهران ، حمید رضا گنجی از استان قم و زهرا عین آبادی از استان البرز نیز از سوی هیأت داوران شایسته تقدیر معرفی شدند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
دبیرخانه‌های تخصصی نخستین عهدواره سراسری "چله مهدویت" شامل شعر(کلاسیک و نو)؛ شمیرانات، داستان(کوتاه و بلند)؛ تهران، خوشنویسی؛ ری، کتاب؛ اسلامشهر، نقاشی؛ فیروزکوه، خوانش متن(شعر و نثر)؛ قرچک، گرافیک و تصویرسازی؛ بهارستان، تئاتر خیابانی؛ شهریار، پویش‌های فضای مجازی و جشنواره‌های مهدوی؛ پیشوا، نقاشیخط؛ پردیس، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی(کوتاه)؛ رباط‌کریم، نمایش‌های آیینی(تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و شمایل‌گردانی)؛ دماوند، آواها و نواها(سرود، موسیقی و پادکست)؛ ورامین، فیلم(فیلم مستند کوتاه، نماهنگ، موشن‌گرافی و استاپ‌موشن)؛ پاکدشت، محیط آرایی؛ قدس و مدیحه‌سرایی در شهرستان ملارد مستقر است.