شهرری - ایرنا - مدیر امور آبفای شهر کهریزک از توابع شهرستان ری گفت: شکستگی خط انتقال آب ۴۰۰ میلی متری نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب ترمیم و این خط انتقال آماده بهره‌برداری مجدد شد.

امید صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به عظیم بودن طرح نمایشگاههای بین المللی شهر آفتاب و اهمیت انتقال به موقع آب به این مجموعه اظهار داشت: درپی شکستگی لوله پلی اتیلن ۴۰۰ میلی متر خط انتقال آب نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، در میدان آفتاب شهر کهریزک، گروه امداد و بهره برداری این امور در کوتاهترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور گروه امداد و انجام عملیات حفاری در محل بروزحادثه، شکستگی لوله ترمیم و این خط انتقال آماده بهره برداری مجدد شد.

مدیر امور آبفای کهریزک شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران، با اشاره به هفته سلامت و با بیان اینکه ارتقا کیفیت آب به دلیل ثأثیرگذاری بر سلامت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یاد آور شد: همواره بهبود کیفیت و افزایش ضریب بهداشت آب در بخش کهریزک در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، امور آب و فاضلاب کهریزک آبفای منطقه۶ تهران در جنوب شهرستان ری واقع است و جمعیت شهری و روستایی  بالغ بر۸۱ هزار  نفر (۶۶ هزار نفر شهری و ۱۵هزار و ۴۰۰ نفر روستایی) را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.

مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهر آفتاب، عظیم ترین طرح نمایشگاهی کشور است که با هدف ایجاد مرکز تجارت جهانی ایران در فازهای مختلف ساخته و در حال توسعه است.

با توجه به معضل ترافیک سنگین ایجاد شده در معابر اطراف نمایشگاه های سطح شهر تهران و با هدف تجمیع خدمات نمایشگاهی در محیطی تخصصی و روزآمد، شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۸۴ طی مصوبه‌ای شهرداری تهران را مأمور تهیه طرح احداث مجموعه نمایشگاه های بین‌المللی شهر آفتاب کرد.

پس از مطالعات اولیه، زمین پروژه با مساحتی بالغ بر ۱۳۸ هکتار در حاشیه بزرگراه خلیج فارس در مکانی با دسترسی‌های مناسب (تاکسی، اتوبوس، ون و مترو) تعیین و طراحی سازه‌های نمایشگاه از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ به انجام رسید.

پس از طی مراحل تأیید طرح و تأمین مالی پروژه، پیمانکار ساختمانی از سال ۱۳۹۰ عملیات احداث را آغاز و همزمان با افتتاح بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۹۵ فاز یک مجموعه به بهره برداری رسید.

هم اکنون نمایشگاه شهرآفتاب ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هزار بازدیدکننده را دارد که مسیرهای دسترسی به این مجموعه از طریق بزرگراه های خلیج فارس، شهید تندگویان، شهید محلاتی و نیز خطوط یک و سه مترو تأمین می‌شود همچنین خطوط مختلف تاکسی و اتوبوس از میادین اصلی شهر، بازدیدکنندگان را به نمایشگاه انتقال می‌هند.