سمنان- ایرنا- مسوول واحد پیش بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان گفت: شرایط جوی گرد و غبار و آلایندگی که از روز شنبه بر هوای استان حاکم شد، حداقل تا سه‌شنبه ادامه دارد.

نادیا میرشجاع روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط گرد و غبار دست کم تا سه شنبه در استان سمنان ادامه دارد و احتمال ورود سامانه گرد و غبار دیگری نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه وجود دارد که هنوز قابل پیش‌بینی نیست.

وی با اشاره به حاکم بودن گرد و غبار در برخی نقاط کشور بیان کرد: خاستگاه این توده گرد و غبار برخی مناطق داخلی در غرب کشور و کشورهای همسایه در بخش غربی مانند عراق  است.

میرشجاع گفت که مطابق با هشدار زرد  روز شنبه همچنان شرایط تا ۴۸ ساعات آینده نیز همراه با کاهش کیفیت هوا و شرایط ناسالم  برای تمام گروه‌ها به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماریهای ریوی و قلبی، پیش‌بینی می‌شود. 

میرشجاع تاکید کرد: پرهیز از حضور در فضای باز و خودداری از انجام فعالیتهای ورزشی در فضای باز،مهمترین توصیه‌های هواشناسی برای شهروندان با توجه به تداوم گرد و غبار در شرایط جوی استان سمنان است.

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان سمنان، وضعیت آسمان امروز سمنان را کمی تا نیمه ابری همراه با  وزش باد و گرد و خاک اعلام کرد و افزود: کمینه دمای امروز شهر سمنان به ۱۴ و بیشینه به ۲۸ درجه سانتی گراد می رسد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه‌روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.