زنجان - ایرنا - نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اصلاح نظام یارانه‌ای کشور گفت: در اجرای این طرح در بحث نان، حمایت‌های دولتی و تخصیص یارانه از اول زنجیره به انتهای زنجیره منتقل می‌شود.

مصطفی طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بااشاره به آسیب های جدی تخصیص ارز ترجیحی و ضرورت اصلاح این روش افزود: بخش زیادی از ارز ترجیحی به سفره مردم وارد نمی شود و حفظ این شرایط به نفع مردم نیست.

وی با تاکید بر اینکه بحث گرانی نان به هیچ عنوان در دستور کار نیست، خاطرنشان کرد: قیمت نانهای سنتی تغییری نخواهد یافت و در دیگر اقلام نیز تلاش بر حفظ قیمتهای سال قبل است.

طاهری تصریح کرد: این طرح باید با اقناع افکار عمومی، تبیین و تشریح منافع و مزایای آن به خوبی اجرا شود و تنها اجرای مناسب این طرح و همراه شدن مردم اهداف آن را محقق خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل روابط عمومی استانداری زنجان از آغاز تجهیز نانوایی‌های این استان به کارتخوان های هوشمند خبر داده و گفته بود: بر اساس این طرح هیچ تغییری در حجم و قیمت نان خریداری شده توسط مردم رخ نمی‌دهد و تنها خرید توسط کارت‌های بانکی انجام می‌شود.

مهدی ورقایی افزود: در اجرای این طرح یارانه نان که قبلاً به گندم تعلق می‌گرفت مستقیماً به نانوایان پرداخت خواهد شد و بر این اساس نانوایی‌ها به کارت‌خوان های هوشمند متصل می‌شوند تا به ازای تعداد نان های فروخته شده یارانه نان به نانوا تعلق گیرد. 

 استاندار زنجان نیز در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: مردم نگران نباشند، در شیوه جدید عرضه نان، تغییر قیمت و محدودیت خرید وجود ندارد.

محسن افشارچی افزود: هدف گذاری اصلی از شیوه جدید عرضه نان، صرفا جلوگیری از قاچاق آرد است و تغییری در میزان خرید و سهمیه بندی در آن نداریم.

وی با بیان اینکه در این طرح مردم بدون افزایش قیمت نان، خرید مورد نیاز خود را با کشیدن هر کارت بانکی انجام خواهند داد، گفت: شروع اجرای این طرح در استان به صورت تدریجی خواهد بود، در چند روز آینده با تجهیز حدود ۱۵ نانوایی به دستگاههای کارتخوان ویژه این طرح، کار را شروع می کنیم.

افشارچی خاطرنشان کرد: در این طرح خرید نان فقط از طریق دستگاه کارتخوان خواهد بود، آن هم با هر کارت بانکی با نام هر فردی از خانواده و با قیمت های سال گذشته؛ حتی ممکن است قیمت نان کمتر هم بشود.

وی گفت: در این طرح پول خرید به حساب نانوا می رود و دولت هم مابه التفاوت آن را به حساب نانواها واریز خواهد کرد.