بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: برای ایجاد یکپارچگی و تقویت انسجام در سطح جامعه باید شاخص های فرهنگی را مورد توجه قرار گیرد و لازمه این کار گفتمان سازی و ترویج آن در جامعه است.

محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد شکاف فرهنگی با مقاصد سلطه و برهم زدن انسجام در جوامع دیگر هر نوع اقدامی را انجام می‌دهند.

وی گفت: در دنیای ارتباطات و گفتمان‌ها، برای ایجاد یکپارچگی فرهنگی باید حول محور دین و رهبری باشیم و این امر نیازمند برنامه ریزی هایی در سطح استان است.

وی افزود: همچنین مدیران دستگاه های اجرایی باید شاخص‌های حوزه فرهنگی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی در ادامه با تاکید بر موضوعات حوزه فرهنگی و  تبدیل شدن آن به شاخص فرهنگی گفت: باید روند رشد شاخص‌های فرهنگی را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانیم به صورت هدفمند مسیر را به سمت اصلاح و بهبود پیش ببریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز گفت: در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی که همدلی، همکاری و هم افزایی مهمترین رکن آن در این شورا محسوب می شود بتوانیم گام های ارزنده ای برای اصلاح و ارتقاء فرهنگ برداریم.

 تقی صادقی با بیان اینکه جلسات از حالت سیاست گذاری های فرهنگی باید براساس مدل های  انتزاعی باشد گفت: به همین منظور تغییراتی در اعضای این شورا با بکارگیری افراد حقیقی ایجاد می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی انتشار فصلنامه علمی، تخصصی در حوزه فرهنگ عمومی، تهیه بولتن خبری هفتگی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی را از رویکردهای جدید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان نام برد.