۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84750252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان شمالی: شاخص های فرهنگی باید ارتقا یابد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵
کد خبر: 84750252
استاندار خراسان شمالی: شاخص های فرهنگی باید ارتقا یابد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: برای ایجاد یکپارچگی و تقویت انسجام در سطح جامعه باید شاخص های فرهنگی را مورد توجه قرار گیرد و لازمه این کار گفتمان سازی و ترویج آن در جامعه است.

محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: دشمنان برای ایجاد شکاف فرهنگی با مقاصد سلطه و برهم زدن انسجام در جوامع دیگر هر نوع اقدامی را انجام می‌دهند.

وی گفت: در دنیای ارتباطات و گفتمان‌ها، برای ایجاد یکپارچگی فرهنگی باید حول محور دین و رهبری باشیم و این امر نیازمند برنامه ریزی هایی در سطح استان است.

وی افزود: همچنین مدیران دستگاه های اجرایی باید شاخص‌های حوزه فرهنگی را با جدیت بیشتری دنبال کنند.

وی در ادامه با تاکید بر موضوعات حوزه فرهنگی و  تبدیل شدن آن به شاخص فرهنگی گفت: باید روند رشد شاخص‌های فرهنگی را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانیم به صورت هدفمند مسیر را به سمت اصلاح و بهبود پیش ببریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیز گفت: در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی که همدلی، همکاری و هم افزایی مهمترین رکن آن در این شورا محسوب می شود بتوانیم گام های ارزنده ای برای اصلاح و ارتقاء فرهنگ برداریم.

 تقی صادقی با بیان اینکه جلسات از حالت سیاست گذاری های فرهنگی باید براساس مدل های  انتزاعی باشد گفت: به همین منظور تغییراتی در اعضای این شورا با بکارگیری افراد حقیقی ایجاد می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی انتشار فصلنامه علمی، تخصصی در حوزه فرهنگ عمومی، تهیه بولتن خبری هفتگی و بهره گیری از ظرفیت های مردمی را از رویکردهای جدید دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در استان نام برد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha