سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به دلیل ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به استان، در حال حاضر دید افقی در شهرهای سقز و مریوان به ۲۰۰ متر کاهش یافته است.

علی پناهی بعدازظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون با توجه به ورود توده وسیع گرد و خاک به استان، میزان دید افقی سایر شهرهای استان شامل کامیاران به ۳۰۰ متر، هزارکانیان به یک هزار و ۲۰۰ متر، سنندج، بانه و زرینه به یک هزار و ۵۰۰ متر،  قروه به ۲ هزار و بیجار سه هزار متر کاهش یافته است.

وی افزود: انتظار داریم از بعدازظهر روز سه شنبه (فردا) از میزان غلظت گرد و خاک در سطح منطقه کاسته شود که در این مدت توصیه می‌شود شهروندان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز تا روز جمعه جو بیشتر نقاط استان پایدار است و بجز افزایش موضعی ابر و وزش باد قابل ملاحظه در بعدازظهرها که برای امروز شدید برآورد می شود، پدیده دیگری نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از لحاظ دمایی نیز تا آخر هفته دمای استان تغییرات قابل توجهی نداشته و با نوسان ۲ تا سه درجه در همین محدوده باقی خواهد ماند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان نیز ظهر امروز گفت: وضعیت هوای شهرهای سقز، سنندج و مریوان، ناسالم و بانه در شرایط خطرناک قرار دارد.

پدیده گرد و خاک همچنین مدارس شهرستان‌های مریوان، بانه، سقز، سنندج، سروآباد و کامیاران را در نوبت بعدازظهر امروز تعطیل کرد.