۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84759819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باد شدید و گرد و غبار پدیده غالب کردستان در روزهای آتی است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: استان کردستان از روز جمعه تحت تاثیر وزش باد نسبتا شدید و ورود دوباره ریزگردها از کشورهای همسایه قرار می‌گیرد.

علی پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده، جو بیشتر نقاط استان پایدار بوده و بجز افزایش موضعی ابر و وزش باد قابل ملاحظه در بعدازظهرها که برای روز جمعه بخصوص در مناطق شرقی و شمالی کردستان شدید برآورد می شود، پدیده دیگری نخواهیم داشت.

وی افزود: به تدریج از ظهر فردا و طی روز شنبه با توجه به شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی کشورهای عراق و سوریه و انتقال بخشی از آن به سطح استان، وضعیت هوا غبارآلود شده و کیفیت هوا و دید افقی کاهش می‌یابد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه احتمال بارش‌های رگباری نقطه ای در برخی از مناطق استان وجود دارد که از نظر مقدار قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز تا اواسط هفته آینده دمای استان تغییرات قابل توجهی ندارد و با نوسان ۲ تا سه درجه در همین محدوده باقی خواهد ماند.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک دهگلان با دمای یک درجه خُنک‌ترین و دمای روستای سلین در سروآباد با دمای ۳۲ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین هفت و ۲۷ درجه سانتی گراد در نوسان است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha