مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی مهاباد گفت: اتوبوس حامل لوازم یدکی و البسه قاچاق با هوشیاری ماموران در یکی از محورهای این شهرستان شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ محمد توحیدی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان با دریافت اخبار و اطلاعاتی مبنی بر حمل قطعات قاچاق لوازم یدکی توسط یک دستگاه اتوبوس، موضوع را پیگیری و در خروجی شهر، خودروی موصوف شناسایی و برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این اتوبوس ۴۳ قطعه لوازم یدکی و همچنین ۵۰ کیلوگرم البسه قاچاق کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: در این خصوص چهار نفر دستگیر و یک دستگاه اتوبوس و یک پیکان وانت توقیف و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ توحیدی بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از سه میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی از شهروندان خواست تا گزارش‌های خود را در موارد مشکوک از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۶۰ هزار لیتر انواع روغن موتور در میاندوآب کشف شد

فرمانده انتظامی میاندوآب هم به خبرنگار ایرنا گفت: ۶۰ هزار لیتر انواع روغن موتور خودرو از یک فرد محتکر و اخلالگر اقتصادی در این شهرستان کشف شد.

 سرهنگ فخرالدین رستم‌پور اظهار کرد: همزمان با اجرای طرح آزادسازی ارز ترجیحی و رشد قیمت بعضی کالاها، برابر اخبار دریافتی فردی با هویت معلوم به احتکار اقلام نیازمندی اقدام کرده بود.

وی افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس اطلاعات انتظامی میاندوآب بلافاصله با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی فرد محتکر و محل نگهداری اقلام احتکاری در این شهرستان شدند.

وی اضافه کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از محل نگهداری کالا، این میزان روغن موتور به ارزش ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که توسط فرد متهم احتکار شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ رستم پور از مردم خواست در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و سایر مسایل انتظامی و امنیتی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می‌رود. 

مهاباد یکی از محل‌های مهم گذر کالاهای قاچاق از مناطق مرزی جنوب آذربایجان‌غربی و استان کردستان به استان‌های عمقی کشور به شمار می‌رود.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.