گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به اجتناب ناپذیربودن تحقق مدیریت یکپارچه گفت که این استان آماده اجرای کامل طرح مدیریت یکپارچه شهری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاسیه روسای شوراهای استان‌های کشور در گرگان اظهارداشت: تمرکززدایی یکی از اهداف و نتایج اجرای کامل این طرح است که در بلند مدت می تواند نتایج فراوانی برای استان به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: برای تمرکزدایی باید با استفاده از توان بخش خصوصی به سمت تاسیس نهادهای غیردولتی گام برداشت و از ظرفیت آنان برای پیاده کردن اهداف و برنامه های مرتبط با توسعه شهرها استفاده کرد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مجلس شورای اسلامی برای گره‌گشایی از مشکلات شوراها به برقراری یک پیوند بین شوراهای شهرستانی و استانی با نمایندگان احتیاج دارد که این نشست‌های مشترک یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف است.

غلامرضا منتظری بر انتشار کتابی از تجربیات تلخ و شیرین، آسیب‌ها، تهدیدها و خلاقیت‌ها در حوزه شوراها برای استفاده از تجربیات دیگران تاکید کرد.

نخستین اجلاسیه روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور از صبح امروز چهارشنبه با حضور پرویز سروری رییس شورای عالی استان‌ها و نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، در گرگان مرکز استان گلستان آغاز بکار کرد.

در این اجلاسیه ۲ روزه، رییسان شوراهای اسلامی ۳۱ استان کشور به همراه اعضای هیات رییسه شورای عالی استان‌ها و همچنین مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستای وزارت کشور حضور دارند.