به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، یوسف نوری عصر چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران، اظهار کرد: از همهکسانی که در صندوق ذخیره فرهنگیان در سالهای اخیر فعالیت داشتند و زحمت کشیدند، قدردانی میکنم.
وی افزود: هر زمانی که حکمرانی شایسته محقق نشود یک مجموعه ممکن است دچار انحراف شود؛ چنانکه صندوق ذخیره فرهنگیان با چنین مشکلی مواجه شد بنابراین برای حکمرانی شایسته باید سه ویژگی؛ قانونمندی، عدالت محوری و برنامه راهبردی وجود داشته باشد.
نوری تصریح کرد: اگر برنامه راهبردی در صندوق وجود داشته باشد، هلدینگهای زیرمجموعه نیز دارای برنامه خواهند بود.
وی بر ضرورت داشتن برنامههای راهبردی تأکید کرد و افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان باید دارای حاکمیت شرکتی و در خدمت آموزشوپرورش باشد بنابراین نوع حاکمیت صندوق باید از نوع حاکمیت شرکتی باشد.
وزیر آموزشوپرورش به تبدیل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یک موسسه پیشرفته تأکید کرد و افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان با حاکمیت شرکتی میتواند سودآور باشد و در این صورت است که اهدافش محقق میشود.
وی بر شفافیت فعالیتهای صندوق ذخیره تأکید کرد و گفت: با توجه به گستردگی آموزشوپرورش انسجام در درون و تعامل با بیرون میتواند اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان را محقق سازد.
عضو کابینه دولت مردمی خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای وظایف اجتماعی خود باید دو مورد؛ توجه به جامعه هدف و توجه به ظرفیتهای موجود درونی آموزشوپرورش را در دستور کار قرار دهد همچنین حوزههای پرورشی و پژوهشی مواردی است که صندوق میتواند از آنها بهرهمند شود.
نوری اضافه کرد: در دولت انقلابی سیزدهم انتظار میرود موسسهها بیشازپیش مردمی شوند و در این راستا حرکت کنند.
در ادامه این نشست مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: معلمان نقش انبیا و هدایت فرزندان و نقش ایجاد جامعه امام زمانی را برعهده دارند.
نجفپور کردی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظلهالعالی) تصریح کرد: مبتنی بر قوانین و در راستای فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان باید تدابیر لازم را اتخاذ کنیم و با تفاهم و همراهی با بهرهگیری از مدیریت جهادی باید برای تحقق اهداف تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: باید رویکرد اقتصادی مبتنی بر منافع سهامداران بر صندوق حاکم باشد تا بتواند با ایجاد تعاملات راهبردی، خدمات راهبردی ارائه دهد.