قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: به دنبال رویکرد تحولی و جدید این دستگاه، درآمدهای مالیاتی سال گذشته استان به میزان ۱۱۱ درصد محقق شد.

عزیزالله عباسپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگا ایرنا با اشاره به جزییات درآمدهای مالیاتی سال گذشته استان قزوین، افزود: پارسال ۴۵ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال مالیات در بخش‌های مختلف وصول‌ شد که سهم مالیات‌های مستقیم ۲۶ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال و مالیات بر کالا و خدمات نیز ۱۹ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال بود.

وی تصریح کرد: تمرکز بر پرونده‌های مهم مالیاتی، رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک و مقابله با شرکت‌های صوری و کاغذی در قالب برنامه مقابله با فرار مالیاتی، اجرای ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم و شناسایی مودیان جدید مالیاتی از جمله عوامل موثر در تحقق کامل و بیش از 100 درصدی درآمدهای مالیاتی استان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: همسو با سیاست‌های جدید تحولی سازمان امور مالیاتی کشور، امور مالیاتی استان قزوین برنامه‏ های مهمی را در زمینه مبارزه با فرار مالیاتی، پولشویی، برقراری عدالت اجتماعی و شفاف‌سازی نظام اقتصادی از طریق تقویت نظام جامع اطلاعات مالیاتی تدوین کرده و دنبال می‌کند.

عباسپور اضافه کرد: برنامه‌های مهمی از جمله وصول درآمدهای مالیاتی از طریق مدرن‌سازی نظام مالیاتی در دوره تحولی جدید و همچنین هوشمندسازی مبتنی بر ریز داده‌های ثبتی مودیان در کنار تکمیل پایگاه اطلاعات مالیاتی و برخی اقدامات اولویت‌دار همچون اتصال پایانه‌های فروشگاهی از جمله مهمترین اقداماتی به شمار می رود که اخیرا اجرایی شده است.