قزوین - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: کنترل جمعیت در دهه‌های گذشته سیاست اشتباه بود که کشورمان را با معضل روبرو ساخت و باید آنرا جبران کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در مراسم اغاز بکار قرارگاه خانواده و جمعیت در قزوین افزود: افزایش جمعیت یک مساله استراتژیک است و نباید از آن غافل بود.
وی اظهار داشت: در سه دهه اخیر به اشتباه موضوع کنترل جمعیت مطرح شد که برای جبران این اشتباه لازم است که مراجع فرهنگی و رسانه ها موضوع افزایش جمعیت را برای مردم تبیین کنند.
آیت الله عابدینی با اشاره به آمارهای نگران کننده پیری جمعیت افزود: سال ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد که تحقق و اجرای درست این سیاست مهم و حیاتی، مستلزم اتخاذ نگاه جمعی و مسئولانه در کلیه سطوح قانونگذاری، اجرایی و نظارتی است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین جمعیت را یکی از عوامل اثرگذار در قدرت یک کشور دانست و افزود: جامعه ای که به لحاظ جمعیتِ جوان کاستی داشته باشد، در برابر مسائل آسیب پذیرتر می شود.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر فرزندآوری و افزایش جمعیت تاکید زیادی دارند و امید است در این زمینه گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی مناسبی صورت بگیرد.
 ایت الله عابدینی تصریح کرد: متاسفانه طی سال های اخیر در زمینه ازدواج و فرزندآوری  فرهنگ سازی و گفتمان سازی خوبی انجام نشده است  و باور غلط لزوم رفاه برای فرزندآوری در جامعه وجود دارد. 
وی اضافه کرد: موج فرزند کمتر زندگی بهتر ۲ بار در ایران رواج پیدا کرد یکی بار در زمان طاغوت و موج دوم بعداز انقلاب بود که امروز این مساله برای کشور یک تهدید محسوب می‌شود.
امام جمعه قزوین افزود: کاهش زاد و ولد کشور را در آینده با چالش مواجه می‌کند، بسیاری از افراد هنوز به اهمیت موضوع پی نبرده‌اند و شاید یکی از دلایل آن این باشد که هنوز به مرحله بحرانی نرسیده‌ایم.
وی یادآور شد: جهاد تبیین از جمله در حوزه جمعیت امروز یکی از ضرورت‌های جامعه محسوب می‌شود، کوتاهی در این مسئله موجب میدان دادن به دشمن می‌شود.