کنترل جمعیت در دهه‌های گذشته یک سیاست اشتباه بود

قزوین - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: کنترل جمعیت در دهه‌های گذشته سیاست اشتباه بود که کشورمان را با معضل روبرو ساخت و باید آنرا جبران کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در مراسم اغاز بکار قرارگاه خانواده و جمعیت در قزوین افزود: افزایش جمعیت یک مساله استراتژیک است و نباید از آن غافل بود.
وی اظهار داشت: در سه دهه اخیر به اشتباه موضوع کنترل جمعیت مطرح شد که برای جبران این اشتباه لازم است که مراجع فرهنگی و رسانه ها موضوع افزایش جمعیت را برای مردم تبیین کنند.
آیت الله عابدینی با اشاره به آمارهای نگران کننده پیری جمعیت افزود: سال ۱۳۹۳ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد که تحقق و اجرای درست این سیاست مهم و حیاتی، مستلزم اتخاذ نگاه جمعی و مسئولانه در کلیه سطوح قانونگذاری، اجرایی و نظارتی است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین جمعیت را یکی از عوامل اثرگذار در قدرت یک کشور دانست و افزود: جامعه ای که به لحاظ جمعیتِ جوان کاستی داشته باشد، در برابر مسائل آسیب پذیرتر می شود.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر فرزندآوری و افزایش جمعیت تاکید زیادی دارند و امید است در این زمینه گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی مناسبی صورت بگیرد.
 ایت الله عابدینی تصریح کرد: متاسفانه طی سال های اخیر در زمینه ازدواج و فرزندآوری  فرهنگ سازی و گفتمان سازی خوبی انجام نشده است  و باور غلط لزوم رفاه برای فرزندآوری در جامعه وجود دارد. 
وی اضافه کرد: موج فرزند کمتر زندگی بهتر ۲ بار در ایران رواج پیدا کرد یکی بار در زمان طاغوت و موج دوم بعداز انقلاب بود که امروز این مساله برای کشور یک تهدید محسوب می‌شود.
امام جمعه قزوین افزود: کاهش زاد و ولد کشور را در آینده با چالش مواجه می‌کند، بسیاری از افراد هنوز به اهمیت موضوع پی نبرده‌اند و شاید یکی از دلایل آن این باشد که هنوز به مرحله بحرانی نرسیده‌ایم.
وی یادآور شد: جهاد تبیین از جمله در حوزه جمعیت امروز یکی از ضرورت‌های جامعه محسوب می‌شود، کوتاهی در این مسئله موجب میدان دادن به دشمن می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha