مشهد- ایرنا- اجتماع بزرگ خانواده‌های باشکوه و دوستدار جمعیت عصر پنجشنبه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از کارشناسان مذهبی در  اجتماع خانواده‌های دوستدار جمعیت گفت: فرزندآوری از جمله موضوعاتی است که از آن غفلت شده است.

حجت الاسلام حبیب‌الله فرحزاد افزود: طبق روایات بهترین چیزی که انسان می‌تواند از خود یادگار بگذارد، فرزندان صالح و شایسته هستند.

وی گفت: در روایت داریم که پیامبر (ص) فرمودند، در روز قیامت به کثرت امتم افتخار می‌کنم، پیامبر(ص) و ائمه(ع) دوست دارند نسل مسلمانان زیاد شود.

این کارشناس مذهبی گفت: اینکه با فرزند کمتر می‌خواهیم راحت و خوش باشیم و یا اینکه امکانات کم است و فرزند نمی‌آوریم، سخن غربی ها است. خدا روزی دهنده است و نباید به این موضوع شک کرد، برای فرزند نیاوردن هیچ توجیه دینی پیش خدا نداریم.

وی افزود: روایت داریم که وقتی یک بچه به دنیا می‌آید مادر او مثل روزی است که متولد شده است و همه گناهان او آمرزیده می‌شود. همچنین در روایات برای شیردهی به فرزند پاداش معین شده است باید بدانیم که تربیت و بزرگ‌کردن فرزند عبادت کمی نیست.

حجت الاسلام فرحزاد اظهار داشت: بهترین یادگاری جاودانه فرزندان صالحی است که برای ما استغفار کنند و کار خیر نمایند.

مدیر امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در خصوص این گردهمایی به خبرنگار ایرنا گفت:  اجتماع بزرگ خانواده‌های با شکوه و دوستدار جمعیت با توجه به اهمیت فرزندآوری در فرمایشات مقام معظم رهبری با شعار فرزندان سرمایه‌های زندگی و با هدف ترویج فرزندآوری و فرهنگ‌سازی آن همزمان با ۳۶ نقطه از کشور در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

فاطمه دژبرد افزود: در این اجتماع بزرگ علاوه بر عموم مردم خانواده‌هایی که خود مروج و عامل فرزندآوری هستند، حضور داشتند. 

شعرخوانی آیینی و مداحی از دیگر برنامه‌های این اجتماع بود.