بجنورد- ایرنا- مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: ۵۳۵ نفر از هم استانی ها بعد از ۲ سال وقفه در اعزام حجاج به علت شیوع ویروس کرونا امسال برای انجام مناسک حج تمتع مشرف می‌شوند.

محمدباقر قاصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این زائران در قالب پنج کاروان ساماندهی شده اند که مربوط به کاروان های شیروان، بجنورد، اسفراین، گرمه و جاجرم است و یک کاروان نیز مربوط به اهل سنت  استان است.

وی افزود: اعزام زائران حج تمتع از بیست و سوم خردادماه جاری آغاز می‌شود.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: همه زائران باید واکسن مورد تایید عربستان برای وارد شدن به این کشور را در ایام مناسک حج تمتع  تزریق کرده باشند.

قاصری افزود: واکسن‌هایی مانند سینوفارم و آسترازنکا مورد تایید عربستان است و حجاج باید حداقل دو نوبت واکسن تزریق کرده باشند و داشتن کارت دیجیتال واکسن کرونا برای زائران ضروری است.

وی گفت: طبق اعلام کشور عربستان زائران باید زیر ۶۵ سال باشند.

وی با بیان اینکه کاروان های حجاج خراسان شمالی از فرودگاه مشهد به حج تمتع مشرف خواهند شد اظهار داشت: حدود ۴۵ درصد افرادی که در سال ۹۹ ثبت نام کرده بود در سال جاری به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: از نظر سلامتی همه زائران مورد معاینه قرار گرفته اند و همچنین کلاس های آموزشی نیز در حال برگزاری است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ نفر جمعیت دارد که حدود ۱۰ درصد آنان را ترکمنان اهل سنت تشکیل می دهند.