۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۹
کد خبر: 82603332
T T
۰ نفر
اعزام زائران خراسان شمالی به سرزمین وحی حدود 2 برابر افزایش می یابد

بجنورد- ایرنا- مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با بیان اینكه یك هزار و 85 زائر از این استان به سرزمین وحی اعزام می شوند، گفت: این میزان در مقایسه با سال 94 حدود 2 برابر افزایش خواهد داشت.

محمدباقر قاصری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: این تعداد زائردر قالب هشت كاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد كه از مجموع این تعداد چهار كاروان مدینه بعد و چهار كاروان نیز مدینه بعد است.
وی گفت: شهرستان های اسفراین و شیروان هر كدام یك كاروان دارند كه كاروان اسفراین شامل 160 نفر و شیروان نیز 135 نفره است.
وی با بیان اینكه از بجنورد نیز چهار كاروان اعزام خواهند شد افزود: دو كاروان 160 نفره و دو كاروان نیز 135 نفره است.

** برای نخستین بار كاروان اهل تسنن از خراسان شمالی به سرزمین وحی اعزام می شوند
قاصری با بیان اینكه امسال برای نخستین بار دو كاروان از اهل تسنن از این استان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد افزود: در سال های گذشته شهروندان اهل سنت این استان با كاروان های استان های مجاور به این سفر می رفتند.
وی تعداد اهل سنت این استان كه امسال به مكه اعزام خواهند شد را 200 نفر ذكر كرد و افزود: دو كاروان اهل تسنن این استان شامل 115 و 85نفر است.
به گزارش ایرنا 10 درصد از جمعیت 864 هزار نفری خراسان شمالی اهل تسنن هستند كه در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان ساكن هستند و همچنین زندگی مسالمت آمیزی در كنار هم دارند.
مدیرحج و زیارت خراسان شمالی گفت: جلسه های آموزشی كاروان ها نیز در مراحل پایانی است و تمامی معاینات پزشكی آنان نیز انجام شده است.
قاصری افزود: دوشنبه هفته آینده نیز همایش متمركز برای زائران این استان در مجموعه ورزشی علیدخت بجنورد برگزار خواهد شد.
امسال 86 هزار نفر از سراسر كشور به حج تمتع اعزم می شوند كه نسبت به سال 94 ، 35 درصد افزایش دارد.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan ، كانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd و صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی هم در اینستاگرام ttps://www.instagram.com/irnabojnurd است.
هم چنین هموطنان گرامی برای ارسال دیدگاه ها و پیشنهادهای خود به نشانی https://t.me/irnaBOJ تلگرام كنند.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی