رباط کریم - ایرنا - فرماندار رباط کریم تبیین اندیشه‌های امام خمینی(ره) معمار انقلاب اسلامی را با تشکیل کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی برای نسل جوان در آیین‌های ارتحال ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید احمدی عصر یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در فرمانداری رباط کریم برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال حضرت امام(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، برنامه های این روزها را تشریح کرد.

رماندار شهرستان رباط کریم در این نشست اظهار داشت: امام خمینی (ره) نمونه انسان کامل و شخصیتی جامعه بودندکه یکی از اصیل ترین و مردمی ترین انقلاب های تاریخ را رهبری کردند و همه موظف هستیم با نمادسازی فرهنگی و تبیین اندیشه های امام(ره) برای جوانان نقش آفرینی کنیم.

وی افزود: دشمن با شبیخون فرهنگی در خانوادها رسوخ کرده و سعی می کند نگرش ها را از ما دور کند، باید خدا را در نظر گرفته و اگر به مراسمات مذهبی زمان  بگذاریم اخلاص و نزدیکی ما به خدا فراهم می شود.

فرماندار رباط کریم  تصریح کرد: نگاه خیلی از کشورهای مظلوم دنیا به ایران است تا به آنها کمک شود تا از استعمارها و ظلم ها رها شوند و با شرکت باشکوه خود در مراسم ارتحال باعث سربلندی ایران و مظلومان باشیم.

فرماندار رباط کریم ادامه داد: برای سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بعد از ۲ سال شروع کرونا برنامه های زیادی  در شهرستان اجرا، و با تشکیل کمیته های مختلف این مراسم برگزار می شود.

وی بیان داشت: حرکت کاروان های حرم امام(ره) از مبدا شهرستان رباط کریم، نصیرشهر و پرند شروع و با اختصاص اتوبوس حدود ۱۵۰۰ نفر شامل اقشار مختلف مردم از جمله اصناف، ورزشکارن، دانشجویان در این مراسم سالگرد شرکت می کنند.

همچنین در این جلسه، فرمانده سپاه شهرستان رباط کریم گفت:با توجه به نزدیکی شهرستان رباط کریم به حرم امام (ره) و ظرفیت های موجود مسئولیت های مهمی از نظر امنیتی  به سپاه شهرستان سپرده شده است و با کمک همه ارگان ها و دستگاههای اجریی شرایط را برای سپاه باید فراهم آوریم تا مشکلی نداشته باشیم.

سرهنگ علی اصغرشهیری افزود: با تشکیل  کمیته های دائمی ناهماهنگی ها و پیگیری های لازم توسط کمیته ها برطرف تا سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار گردد.

فرمانده سپاه رباط کریم ادامه داد: از همه ظرفیت مساجد نصیرشهر، رباط کریم و پرند استفاده فرهنگی شود و در بحث فضا سازی محیط شهری وادارات تمام توان خود را به کاربگیریم تا این وظیفه به نحو خوب انجام شود.