به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز دوشنبه در جلسه همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش استان کردستان اظهار داشت: از مساجد می توان با عنوان مدرسه تفکر، وحدت، خدمتگزاری به جامعه بشریت و مدرسه درایت نام برد و بعد از پیامبران و یارانشان، علما دعوت کننده به این مکانهای علمی و دینی بودند.
وی افزود: خداوند حدود ۱۲۴ هزار معلم را به کره خاکی فرستاد، انسان هایی که در مهد رسالت، نبوت و معنویت تعین شدند و همراه با نور دل و ارتباط با خداوند به جامعه و انسان ها خدمت کردند.
امام جمعه سنندج از معلمان و علما خواست نوک قلم خود را بر حقایق بگذارند چرا که خداوند به این قلم قسم می خورد.
وی با تاکید بر همکاری بیشتر جامعه علما و معلمان اظهار داشت: علما از جایگاه والایی در جامعه برخوردارند که باید به جایگاه خود واقف بوده و با ارتباطی که امروز بین حوزه های علمیه، روحانیون و معلمان ایجاد شده، مشکلات این قشر بیشتر دیده شده و برای رفع آن تلاش شود.
سند تحول نقشه راهی جامع برای تحقق حیات طبیه است
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: روحانیت و حوزههای علمیه در این شبکه عظیم فرهنگی وظیفه مهمی برعهده دارند و باید نیروهایی را تربیت کنند که توانایی تاثیرگذاری لازم را داشته باشند.
هاشم ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول نقشه راهی جامع جهت تحقق حیات طبیه است که تقسیم کار در سطح ملی بصورت شفاف در آن مشخص شده است، گفت: با وجود تلاش های انجام شده پس از تصویب و ابلاغ سند تا امروز فاصله زیادی تا تحقق اهداف کامل آن داریم و این مساله از دغدغههای رهبر معظم انقلاب است.
وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم زمینههای لازم را برای تحقق اهداف کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فراهم کرده و این مهم با جدیت دنبال شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش اشاره کزد و گفت: براساس توافقنامههایی که از سال ۱۳۷۹ تاکنون انجام شده است، برنامههای این ستاد در سطح ملی و بصورت ویژه در استان کردستان در پنج حوزه شامل مدیریت و تشکیلات، تربیتی، پژوهش، منابع انسانی و آموزش و برنامهریزی انجام می شود.
وی اضافه کرد: تعلیم و تربیت در ساحتهای ششگانه مورد تاکید است بویژه در ساحت دینی و اعتقادی که ارتباط بین حوزههای علیمه و آموزش و پرورش مشخص است و امیدواریم بتوانیم با گامهایی در این زمینه به اهداف سند که مورد تاکید رهبری است، برسیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: ارتباط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در راستای ارتقا تعلیم و تربیت، اهداف انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش لازم و ضروری است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین گزارشی از برنامههای همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ارائه داد.
زمینه برای اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس فراهم شود
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این جلسه گفت: ما همه برنامههای فرهنگی را بدون پیوست مالی انجام می دهیم و این امر موجب میشود، بسیاری از برنامهها به نتیجه دلخواه نرسد.
سید فواد حسینی افزود: متولیان مدارس خیلی از کارهای فرهنگی که در مدارس انجام میدهند را با دست خالی جلو می برند، اما با این حجم شبهات و مطالبی که در فضاهای مجازی برای دانش اموزان تولید میشود، نتیجه بخش بودن این فعالیت ها به امکانات نیاز دارد.
وی همچنین خواستار به روز شدن محتواهای آموزشی و به روز بودن تعاملات با نسل جوان شد و گفت: به روز کردن محتواهای درسی و متناسب کردن با سن و خواسته جوانان اهمیت کلیدی دارد.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک سنندج در ادامه با بیان اینکه همکاری حوزههایعلمیه و آموزش و پرورش می تواند بسیار موثر باشد، اظهار داشت: این حرکت بسیار سازنده بوده که امیدواریم با شدت بیشتری دنبال شود.
در ادامه این جلسه تعدادی از روحانیون عضو ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش کردستان به ارائه گزارش و همچنین بیان مشکلات و مسائل پرداختند.