گناوه - ایرنا - فرمانده ناوتیپ امیرالمومنین در دوران دفاع مقدس گفت: فتح خرمشهر را نباید تنها یک عملیات خاص ببینیم بلکه ویژگی و ارزش‌های بسیار زیادی برجای گذاشت که وحدت و انسجام بین ملت، نیروهای مسلح و ولایت از ابعاد مهم آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار حسین کارگر روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در مصلای جمعه بندر گناوه افزود: در دوران دفاع مقدس ده‌ها عملیات بزرگ و کوچک، حماسه های بزرگی آفریده شد، اما عملیات غرور آفرین بیت المقدس فوق عملیات ها بود و دستاورد و ویژگی‌های برجسته‌ای برجای گذاشت که باید تبیین و بازگو شود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است، اظهارداشت: تقویت روحیه اعتماد به نفس  و انگیزه بخشی در رزمندگان، بصیرت افزایی و  ارتباط مستمر بین ارتش و سپاه از دیگر ویژگی‌های عملیات بیت المقدس است که باید در برهه کنونی از آنها درس و الگو بگیریم.

کارگر ادامه داد: باید وضعیت چهل سال پیش را کنکاش کنیم کشورهایی که از صدام حمایت و پشتیبانی می کردند  به چه سرنوشتی دچار شدند اما ایران اسلامی همچنان  در دنیا مقتدرتر  و روز به روز بر عظمتش افزوده می شود.

فرمانده اسبق منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در استان بوشهر بیان کرد:  درحالیکه تلاش می کنند ملت ایران را از ارزش های انقلاب و اهل بیت (ع) و نظام دلسرد کنند، باید در برابر آنها با تبعیت از ولایت فقیه و بهره‌گیری از دستاوردهای آزادسازی خرمشهر مقاومت کنیم.

امام جمعه گناوه گفت: در این مکان گردهم آمدیم تا ضمن تجدید بیعت با رزمندگان و ایثارگرانی که در عملیات بیت المقدس برای دفاع از میهن و اسلام جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند، یک بار دیگر از آنها تجلیل کنیم.

                                                             

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی افزود: اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس رزمندگان غیور و نستوه ایران جنگ تحمیلی را اداره و در برابر رژیم بعثی عراق حماسه های بزرگی خلق کردند بواسطه وجود باورها و اعتقادات دینی آنها بود.

وی اظهارداشت:  جوانانی که در جبهه‌های جنگ حضور یافتند و از میهن و انقلاب دفاع کردند، پرورش یافته پدران و مادرانی بودند که به امام حسین (ع) و رهبری عشق می ورزیدند.

امام جمعه گناوه افزود:  وظیفه ما در قبال شهیدان بسیار سنگین است و در تداوم راه این عزیزان نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

                                                                     

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: عملیات غرورآفرین بیت المقدس دارای ویژگی های خاص در ابعاد نظامی، فرهنگی و حماسی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور افزود: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از شادی های کم نظیر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که رزمندگان اسلام توانستند دشمن بعثی را که از چندین کشور حمایت و پشتیبانی می شد، شکست دهند.

وی بیان کرد: حماسه های عملیات بیت المقدس را باید فرهنگ سازی و به نسل آینده انتقال دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: سپاه این شهرستان برنامه های خاصی برای گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر تدارک دیده است.

                                          

در این آیین معنوی که به پیکر پاک یک شهید گمنام مزین و بر دوش نیروهای بسیج با احترام در بین حاضران گردانده شد، سرود سلام فرمانده باحضور بیش از ۱۰۰ نونهال و نوجوان پسر و دختر اجرا و در پایان از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان بیت المقدس تجلیل به عمل آمد.