بجنورد-ایرنا- رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: تیغ زنی، مرمت و بهسازی ۳۲۰ کیلومتر از راه های اصلی ییلاق عشایر این شهرستان خراسان شمالی آغاز شد.

علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عملیات در بخشی از منطقه شاه جهان و شاه راه های اصلی عشایر آغاز شده و در صورت باقی ماندن اعتبارات راه این حوزه، راه های فرعی هم تیغ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به مرمت و بهسازی هر ساله راه دسترسی و ارتباطی عشایر این شهرستان پیش از ورود آنان به ییلاق خاطرنشان کرد: راه های اصلی عشایر، ۳۵۰ کیلومتر و فرعی ۲۴۰ کیلومتر است که شامل ۷۰ محله عشایری شهرستان است.

ابراهیمی اضافه کرد: امسال سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای راه های عشایر شهرستان تخصیص یافته است که در بخش اعتبارات عمرانی شن ریزی و آسفالت هم در برنامه پیش بینی شده است.

رییس اداره امور عشایری شیروان گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر واگذاری اراضی در مسیر ایل راه ها زیاد شده و تصرف آن توسط روستاییان در مسیر کوچ باعث شده است ایل راه ها دچار مشکل شوند نیاز است مرمت و بهسازی بیشتری صورت گیرد که این امر بیشتری می طلبد.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.