به گزارش ایرنا، محمد شاه حسینی روز چهارشنبه به رسانهها ابراز داشت: در آینده، مراکز یادگیری محلی باید از طریق نیازسنجی دقیق بومی و منطقهای دورههایی متناسب با نیاز مخاطبان برگزار کنند و مشارکت حداکثری شرکا، معتمدان و خیران محلی را برای آموزشهای اثربخش و آیندهنگر به همراه داشته باشند.
وی افزود: در حوزه سوادآموزی، با انتقال دانش به بزرگسالان و مخاطبان باید کاربرد و استفاده از این دانش و آگاهی برای بهتر زیستن و رو به رو شدن با تغییرات پرشتاب و فزاینده تحولات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و دگرگونی نقشهای اجتماعی افراد در جامعه نیز آموزش داده شود و مراکز یادگیری محلی، کانون شکلگیری و ارایه چنین آموزش هایی است.
وی ادامه داد: در مراکز یادگیری محلی در کنار آموزش سواد پایه، حداقل ۲۰۰ ساعت دوره های آموزش مهارتی در نظر گرفته شده که قریب به ۳۵ درصد آن برای مهارت های زندگی، ۳۰ درصد مهارت های اجتماعی، ۲۵ درصد برای حقوق شهروندی است و ۱۰ درصد به مهارت های شغلی اختصاص دارد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری و برنامههای آموزشی دولت سیزدهم بر «عدالت آموزشی» ابراز داشت: در این اداره کل، تحقق عدالت آموزشی و فراهم نمودن فرصت تحصیلی و یادگیری برای همه اقشار جامعه و شهروندان، یک ضرورت و برنامه اولویت دار است و برای رسیدن به نقطه مطلوب از تمام ظرفیتها بهرهبرداری میشود.
شاهحسینی بیان کرد: هدف، کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل و بی سوادی در استان است و کسانی که در گذشته به هر دلیل از گردونه آموزش رایگان خارج شدند امروز بزرگسالانی هستند که باید آموزش با کیفیت، رایگان و متناسب با شرایط سنی، شغلی و اجتماعی آنان در اختیارشان قرار گیرد و حوزه سوادآموزی چنین آموزشی را نشانه رفته است.
در استان سمنان ۸ مرکز یادگیری محلی فعالیت دارند که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۵۰ عنوان دوره مهارتی برای مخاطبان خود برگزار کردند.