اراک - ایرنا - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: شناسایی تهدیدها در راس امور این سازمان قرار دارد.

حجت الاسلام «احمدرضا پورخاقان شاهرضایی» روز چهارشنبه در حاشیه آیین معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: اگر چه احتمال تهدید در هر جایی وجود دارد اما به طور قطع دشمن به دنبال نفوذ در نیروهای مسلح است و وظیفه ما شناسایی عواملی است که می تواند خللی به سلامت و اقتدار این نیروها وارد کند.

وی بیان کرد: کمترین میزان وقوع جرایم در بین نیروهای مسلح کشور و به نسبت در استان مرکزی وجود دارد و این نشانه اهتمام فرماندهان و مسئولان در سازمان قضایی، عقیدتی و سیاسی و سایر بخش‌ها و نظارت‌های آن‌ها است که سلامت نیروهای مسلح نتیجه این اقدامات است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: اگر جرم حداقلی در این سازمان وجود داشته باشد و نیروها مرتکب جرمی شوند در این زمان، رسالت دوم رخ می دهد و با اقتدار و محکم با فرد مجرم در نیروی مسلح برخورد قاطع می شود.

حجت الاسلام پورخاقان شاهرضایی عنوان کرد: چرا که نیروی مسلح اگر از معیار منحرف شده و مرتکب جرم شود نتایج زیان‌بار آن به مراتب بیشتر و بالاتر از افراد عادی است.

وی گفت: رسالت اصلی سازمان قضایی نیروهای مسلح، صیانت از نیروهای مسلح به عنوان رکن رکین کشور است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اضافه کرد: بیشتر امنیت کشور مرهون نیروهای نظامی و انتظامی مقتدر، معتقد، مکتبی و در رکاب مردم است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی همه این موارد در نیروی مسلح مشاهده می شود.

پورخاقان شاهرضایی گفت: این سازمان بیش از هرچیز به دنبال پیشگیری از مسائل، مشکلات و وقوع جرم است که در اجرای بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی این پیشگیری دنبال می شود و در این راستا کلاس‌های آموزشی مختلفی در دستور کار است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.