۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85606051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نیروهای مسلح ایران مکتبی و مقتدر هستند

همدان- ایرنا- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: نیروهای مسلح کشور مکتبی و مقتدر بوده و در همه مقاطع همواره پشتیبان مردم و حافظ کیان و تمامیت ارضی میهن اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان شاهرضایی روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی استان همدان افزود: این سازمان همواره به دنبال حفظ اقتدار نیروهای مسلح و نظارت بر حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه کمترین جرایم بین نیروهای مسلح اتفاق می‌افتد تاکید کرد: اگر جایگاه نیروهای مسلح متزلزل شود، امنیت کشور خدشه دار می‌شود.

اتحاد مردم و نیروهای مسلح رمز پیروزی

حجت‌الاسلام پورخاقان شاهرضایی خاطرنشان کرد: صدام با این تفکر که انقلاب اسلامی ایران تازه شکل گرفته و نیروهای ما ضعیف و آسیب پذیر هستند به خاک کشور حمله کرد اما اتحاد و همدلی مردم و نیروهای مسلح موجب شد بتوانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم که نتیجه آن پیروزی بود.

وی با بیان اینکه رزمندگان و شهدا برای این انقلاب زحمات زیادی کشیدند اظهار کرد: مسیر شهدا را باید در رفتار و کردار ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام پورخاقان شاهرضایی افزود: شهدا برای دفاع از وطن و دین و از سر تکلیف وارد جنگ شدند و با ایثارگری و از خودگذشتگی از مرزهای ایران اسلامی جانانه دفاع کردند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور گفت: هم اینک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از اقتدار کامل برخوردار هستند و دشمن از این موضوع هراس دارد.

شکست سنگین رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی

حجت‌الاسلام پورخاقان شاهرضایی با اشاره به شکست اسرائیل در برابر حماس افزود: در عملیات طوفان‌الاقصی اسرائیل غاصب شکست سنگینی را تجربه کرد و با وجود اینکه هزاران کودک و زن بی گناه را به شهادت رساند اما رسوا شد.

وی تاکید کرد: به طور حتم رزمندگان محور مقاومت پاسخ محکم و دندان‌شکنی به رژیم صهیونیستی خواهند داد.

پورخاقان شاهرضایی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که ایران را به جنگ تمام‌عیار بکشاند اما با تدبیر هوشمندانه رهبر معظم انقلاب نقشه آنها با شکست مواجه خواهد شد و به طور قطع با منویات ایشان، مقتدرانه و مدبرانه باز هم دشمن را شکست خواهیم داد.

پورخاقان با توضیح اینکه آنجا که ناخالصی هست باید برخورد کنیم اما این برخورد با ناخالصی به معنای تضعیف نیروهای مسلح نیست، عنوان کرد: اگر جایگاه نیروهای مسلح متزلزل شود امنیت کشور متزلزل شده و همه خسارت خواهند دید.

وی با قدردانی از زحمات حجت الاسلام دینی رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، گفت: ایشان ۳۳ سال با افتخار در حساس ترین مسئولیت‌ها کار کردند و همه فرماندهان از ایشان ابراز رضایت می‌کردند از این جهت خوشحالم که ایشان زینت سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با معرفی همت محمدی به عنوان رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، گفت: ایشان از نیروهای خوشنام و موفق در امر قضا هستند که از امروز سکان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان را بر عهده خواهند داشت، از ایشان می خواهم جلسات شورای تامین، شورای قضایی و برگزاری جلسات با نیروهای مسلح را دنبال کنند.
 

رئیس دادگستری استان همدان نیز در این مراسم‌ اظهار کرد: دادگاه‌های اختصاصی در قانون اساسی پیش بینی شده و برای نیروهای مسلح که اهمیت ویژه ای دارند، محاکم نظامی اختصاص داده شده است.

بهروز محمدی مهر با اشاره به اینکه در محاکم نظامی با حساسیت و قاطعیت با هرگونه جرمی برخورد قانونی کرده و در راستای اجرای فرامین رهبر معظم‌ انقلاب، ضامن سلامتی و صیانت از نیروهای مسلح هستند گفت: پیشگیری از وقوع جرم‌ از سیاست های اصلی دستگاه قضایی است که به موازات اهداف اساسی و اصلی قوه قضاییه در سازمان قضایی نیروهای مسلح پیگیری می‌شود که این مهم نیز در استان با حضور آقای محمدی ادامه دار خواهد بود.

وی بیان کرد: حفظ اقتدار نیروهای مسلح نیز از اصول اساسی و بنیادین قوه قضائیه است که در این عرصه باید با اقتدار و حکمت عمل کرد که البته جمع این دو ظرافت خاصی را می طلبد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز در مراسم‌ گفت: این جلسه با هدف تکریم از حجت الاسلام دینی برادر مخلص و خوش اخلاق برگزار شده که ۳۳ سال خدمت بی منت داشتند.

سردار سلمان امیری با بیان اینکه همت محمدی نیز همین سوابق را دارند افزود: در سطح استان و نیروهای مسلح با همکاری خوبی که بین آنها وجود دارد و اهتمام فرماندهان و همچنین تعامل خوب سازمان قضایی نیروهای مسلح، شاهد کاهش تخلفات در سطح نیروهای مسلح هستیم.

وی بیان کرد: برخورد قاطعانه با کسانی که عامدانه مرتکب جرم می شوند در راس دیدگاه فرماندهان و سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قرار دارد که با جدیت پیگیری و سبب کاهش جرایم در استان شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه فراجا استان توانسته در جذب سرمایه اجتماعی و تولید اعتماد سازی در بین مردم رتبه اول کشور را به دست آورد عنوان کرد: در استان همدان در۶  ماه نخست امسال، هم شاهد کاهش شکایت ها و هم افزایش تقدیرها بودیم کما اینکه افرادی که تولید نارضایتی می کنند به کمیسیون ها فراخوانده و توجیه می‌شوند.

وی با این توضیح که برخی افراد هستند که به ماموران ما حین انجام وظیفه، تعدی می‌کنند که البته با آنها برخورد می‌شود مطرح کرد: قانون به کارگیری سلاح نیازمند بازنگری است چرا که شرایط جامعه تغییر کرده است.

حجت الاسلام محمدجعفر دینی، رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان نیز گفت: در طول ۳۳ سال گذشته تمام تلاشم بر این بود که جزو گروهی باشم که با علم و بر اساس رضایت الهی قضاوت کنم.

وی با تشریح اقدامات خود در دوران خدمت با این‌ توضیح که در قضاوت به گونه ای استدلال می کردم که آراء صادره نقض نشود و خداوند متعال نیز توفیق داد یک رای بر خلاف رضای او صادر نکنم.

همت محمدی رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان نیز در این مراسم ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام دینی، گفت: ایشان از افتخارات دستگاه قضایی هستند که بیش از ۳۰ سال خدمت صادقانه داشتند.

وی با این توضیح که اهتمام سازمان قضایی نیروهای مسلح در پیشگیری از وقوع جرم‌ بوده که نهادینه شده است افزود: علاوه بر تلاش فرماندهان برای پیشگیری از جرم، قضات نیز به صورت مستمر در بین نیروها حضور دارند. 

محمدی با بیان اینکه عظمت، اقتدار و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی نظیر است مطرح کرد: نیروهای مسلح زینت جامعه و بازوی توانمند و قدرت حاکمیت هستند.

در این آیین از زحمات حجت الاسلام محمد جعفر دینی قدردانی و حجت‌الاسلام همت محمدی به عنوان رئیس سازمان قضایی استان همدان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha