ارومیه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تبیین اقدامات دولت سیزدهم از وظایف مهم روابط عمومی‌هاست، گفت: هر میزان در این زمینه موفق عمل شود بهتر می‌توان جامعه هدف را در اجرای سیاست‌ها و اهداف راهبردی نظام همراه کرد.

 به گزارش ایرنا، رضا ابراهیمی شامگاه شنبه در جلسه‌ای که به صورت وبینار با مسوولان روابط عمومی جهادکشاورزی، ادارات تابعه و جهاد کشاورزی شهرستان ها برگزار شد، افزود: ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در جامعه و نیز تبیین عملکرد و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی از طریق روابط عمومی‌های حرفه‌ای و کارآمد امکان پذیر است.  

وی اظهار کرد: کشاورزان و روستاییان عمده مخاطب بخش کشاورزی هستند که به دلیل عدم دسترسی بخش زیادی از مخاطبان به فضای مجازی و کسب فنون نوین، نیاز است اطلاع رسانی در این بخش به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا در دورترین نقاط استان هم کشاورزان و دامداران با آشنایی از برنامه‌های آموزشی و ترویجی سطح آگاهی شان از مسایل و فنون روز ارتقا یابد.  

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح اقتصادی دولت در هدفمندی یارانه‌ها گفت: امروز مسوولان و کارکنان روابط عمومی موظفند تا در کنار آگاهی بخشی به جامعه در ارائه خدمات به مردم از سوی دولت، با پاسخگویی به سووالات و ابهامات مردم، زمینه اجرای دقیق و اثربخش طرح هدفمندی یارانه‌ها را فراهم کنند.  

وی بیان کرد: نقش بی مانند روابط عمومی‌ها در جهت دهی به افکار عمومی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است چرا که مخاطبان از هر سو در معرض بمباران اطلاعات و اخبار درست و نادرست قرار گرفته‌اند که گاهی شناخت این دو از هم را دشوار می‌سازد.  
ابراهیمی ادامه داد: از مصادیق این امر می‌توان به اجرای طرح مردمی سازی توزیع عادلانه یارانه‌ها اشاره کرد که پس از اجرای این طرح و شروع هجمه های گوناگون از سوی بدخواهان و مغرضان، لزوم اقناع افکار عمومی درباره ضرورت، اهداف و نتایج مثبت این طرح برای اعتمادسازی و اطمینان بخشی به مردم و نیز خنثی سازی جریان‌ها و هجمه های رسانه‌ای بیش از همیشه احساس می‌شود.