زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: طرح‌های فرشبافی برای مددجویان زنجانی، بیش از ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال گذشته درآمدزایی داشته است.

روح‌الله صالحی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای موجود، این مبلغ از محل فروش تولیدات طرح‌های فرشبافی و تابلو فرش عاید مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان شده است.

وی اجرای طرح‌های مشاغل خانگی برای خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان را یکی از فعالیت‌های این نهاد در حوزه اشتغال عنوان و تصریح کرد: مشاغل خانگی زمینه درآمد زایی برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد را فراهم می کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۲ طرح فرش‌بافی توسط مددجویان  تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در حال اجراء است، اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در مناطق روستایی و محروم با هدف توسعه طرح فرش‌بافی و بافت تابلو فرش انجام می گیرد.

صالحی خاطرنشان کرد:  اثربخش شدن اجرای طرح فرشبافی در اقتصاد خانوارهای مددجویی ساکن این مناطق، از برنامه‌های دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است.