گناوه - ایرنا - نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین مسئولیت و فرصت ما در شرایط کنونی که بین قوا تعامل و هماهنگی بسیار خوبی وجود دارد، پیشرفت همه مناطق بخصوص نقاط محروم و مظلوم مانده به نحو شایسته است و باید استفاده بهینه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالکریم جمیری چهارشنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع خدمات رفاهی در مسیر روستای گودری گناوه به گچساران افزود: براساس شرایط فراهم شده ، وجود دولت انقلابی  و مردمی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه ارزشی ، بهترین فرصت برای خدمات رسانی به مردم است.

وی گفت: برای انجام این مهم در وهله اول فراهم کردن ایجاد فضا برای کسانی است که توان دارند و  استقبال شوند تا در سرمایه گذاری های خرد و کلان حضور پیدا کنند.

جمیری اظهارداشت:  سرمایه گذاران باید احساس اعتماد و اطمینان کنند که می‌توانند در این میدان ورود کنند و بتوانند  با چنین عملی هم سود ببرند  و هم سود برسانند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود:  باتوجه به اینکه یکی از راههای اساسی  برای پیشرفت میدان دادن به سرمایه گذاران است،  در شهرستان گناوه  انسان های متمکن و توانمندی وجود دارند که راغب برای سرمایه گذاری هستند اما چه بسا شرایط را مهیا ندیدند و اگر فراهم شود، حضور پیدا خواهند کرد.

وی بیان کرد: هرچند راه‌های سهل الوصول تری برای آنها وجود داشته باشد اما آنها سرمایه گذاری در عرصه خدمت رسانی به عامه مردم را بر منافع شخصی ترجیح می هند و باید دعوت و استقبال شوند.

وی ادامه داد: لازمه این امر مهم، دستگاه‌های اجرایی باید کمک و مساعدت و شرایط را برای آنها فراهم و گره ها را باز و تسهیل کنند تا درگیر اداری نماند و معطل شوند.

جمیری افزود: باید برای سرمایه گذارانی که برای امر سرمایه گذاری علاقه دارند، شرایط را طوری فراهم کنیم که احساس کند حمایت می شوند.

                                               

وی گفت: با مصوب شدن قانون مجوز کسب و کارها توسط مجلس شورای اسلامی، شرایطی فراهم کرده  که این تسهیلات فراهم شود اما دستگاه‌های اجرایی با درک دقیق ، همراهی جدی با سرمایه گذاران داشته باشند تا با ورود آنها حتی زمینه استقبال دیگران نیز فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در شمال استان بوشهر قابلیت و استعدادهای خوبی برای سرمایه گذاری در عرصه های مختلف از جمله آبزیان، کشاورزی و صنایع پایین دستی فراهم است اما نیاز دارد که مقدمات و بستر کار را ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شروع دوره جدید مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ، سرمایه گذاران بزرگی را دعوت کردیم و برخی منطقه را دیدند و تائید کردند که می توانند حدود ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیاردتومان بدون اینکه تسهیلاتی بگیرند، سرمایه گذاری و ۱۲ هزار شغل ایجاد کنند.

وی ادامه داد: ما نباید بنشینیم سرمایه گذار به سمتان بیاید بلکه از آنها دعوت و شرایط را فراهم کنیم تا از سرمایه خود برای مردم بهره رسانده و اشتغال و رونق ایجاد شود.

جمیری در ارتباط با آخرین وضعیت احداث کارخانه فولاد گناوه گفت: این پروژه یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر بوده است که از دولت قبل و تاکنون برای انجام آن وقت گذاشتیم.

وی بیان کرد: سرمایه گذار این پروژه گناوه ای که قریب  ۱۰ هزار میلیاردتومان سرمایه گذاری خواهد کرد ،در دولت قبل موانعی برای ایشان ایجاد شد و برای رفع آن  ورود پیدا کردیم و با وزیر وقت نشست و پیگیری و مکاتبه تا مجوز اخذ شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: با قریب یک سال از روی کار آمدن دولت جدید مردمی و خدمتگزار که  با روحیه مثبت در حال تلاش است، باز هم در سیستم های اداری ما گیرودارهایی وجود دارد و این سرمایه گذار تا هنوز نتوانسته آن را به مرحله اجرایی برساند.

وی اظهارداشت: مکان و مقدمات این پروژه انجام و مجوزهایی اخذ شده است اما در برخی از دستگاهها گیر می دهند و به شدت نسبت به آنها گله مند هستم.

جمیری گفت: در رفع مسایل و مشکلات بوجود آمده این پروژه  استاندار بوشهر و فرماندار گناوه حمایت و کمک کرده اند. 

عملیات اجرایی پروژه مجتمع خدمات رفاهی در مسیر  روستای گودری گناوه و راه ارتباطی گناوه به گچساران با سرمایه گذاری حدود ۲۰ میلیاردتومان در روز چهارشنبه با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.