بندرعباس- ایرنا- گام نخست در راستای اجرای سیاست دولت در مساله خانه دار کردن مردم در قالب طرح نهضت ملی مسکن با کلنگ زنی طرح احداث یکهزار و ۳۶۰ واحد مسکونی در بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استاندار هرمزگان روز چهارشنبه در این آیین اظهارداشت: امروز کلنگ طرح احداث یکهزار و ۳۶۰ واحد مسکونی در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس به زمین زده شد و البته تجهیزات و مصالح نیز وجود دارد.

مهدی دوستی افزود:  ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز در ابتدای تیرماه امسال کلنگ زنی می شود و روند احداث آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مساله زمین در بندرعباس را تاپایان دوره چهار ساله حل کنیم، ادامه داد: این مرحله گام نخست طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس است و در سایر شهرستان‌ها هم انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین در خصوص دغدغه و سئوال مردم در خصوص زمان ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس نیز گفت: پایه ثبت نام در شهر بندرعباس تخصیص زمین موسوم به ۳۵۰ هکتاری است که تمام کارهای آن از جمله دستور وزیر راه و شهرسازی نیز گرفته و انجام شده و به علت بزرگی زمین و مسائل حقوقی در حال برداشتن گام‌های نهایی تخصیص این زمین هستیم.

وی گفت: به زودی ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس در حجم وسیع آغاز خواهد شد.

 استاندار هرمزگان اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم بحث خانه دار کردن مردم است که خانه دار شدن مردم در هرمزگان نیز بخشی از این طرح است.

دوستی افزود: خوشبختانه در تمام شهرستان‌های هرمزگان مساله تامین زمین برای اجرای این طرح تامین شده و دیگر مساله‌ای پایه‌ای به اسم زمین نداریم.

وی بیان داشت: در شهر بندرعباس با وجود اینکه زمین مشخص شده، منتظر یک تصمیم هستیم و با توجه به اینکه دستور تخصیص زمین هم از طرف وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شده؛ امیدواریم به سرعت این مساله در سطح معاونت‌ها هم دنبال شود و بتوانیم به عنوان نخستین استانی باشیم که مساله زمین این طرح را به کلی حل کرده‌ایم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ما در مسکن مهر ضعف‌هایی نظیر سرعت ساخت و کیفیت ساخت داشتیم که در این طرح به جد دنبال می‌کنیم  و در مساله کیفیت ساخت نیز با توجه به حادثه آبادان بسیار حساس هستیم و بر این موضوع به طور حتم نظارت می‌شود.