قشم- ایرنا- فرماندار قشم گفت: پیشرفت و جهش فوق العاده پزشکی، گسترش بهداشت در سراسر کشور و نظم و امنیت پایدار در سرزمینی به وسعت ایران که همواره دچار درگیری و مورد هجمه دشمن قرار داشته است حقیقا نشان از سیاستگذاری درست و واقع و کلان نگر و پایبندی به مدل تعریف شده بر اساس حکمرانی اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد محمدحسینی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی قدیم و سرپرست جدید فرماندهی انتظامی شهرستان قشم که در سالن اجتماعات غدیر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، آغاز دهه کرامت و ۲ ولادت مبارک پیش رو حضرت احمد بن موسی(ع) و فخر و پناه کشور حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: اگر کسی بی نصیب مانده از کرامات و رافت این خاندان کریم حتما در چنبره عنکبوت شیطانی گرفتار شده و باید به حال او گریست.

وی ادامه داد: بهره مندی از شجره طیبه و مبارکی که شاخ و برگ در آسمان دارد و مسیح، یهود، گبر و ترسا جیره خوار نعمت نا تمام آن هستند، قابل کتمان نیست.

فرماندار قشم با بیان اینکه مناسب دیگر پیش رو، عروج عارف سالک امام خوبی ها حضرت امام خمینی(ره) است که سی و سه سال پس از ترک این دنیای خاکی، شرق و غرب دنیا متاثر از همت، قیام و اندیشه او است، افزود: ایران اسلامی به یمن پایمردی و وفاداری به آرمان و تفکر این حکیم فرا زمانی و رهبری نایب فرزانه و اندیشمندش این ناخدای محور کشتی انقلاب پیشتاز و تعیین کننده در معادلات منطقه و دنیا شناخته می شود.

محمدحسینی اضافه کرد: از تمامی مدیران شهرستان قشم موکدا می خواهم که فرصت ارزشمند هم مسیری و هم جهتی با مردم برای شرکت در ویژه برنامه های برزگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین ۱۵ خرداد در سراسر این شهرستان را غنیمت شمرده و همگام با قشموندان در مجالس و محافل حضور به هم رسانند.

وی با اشاره به این حدیث معروف «نعمتان مجهولتان الصّحّة و الأمان» گفت: صحت و امنیت دو نعمت هستند که قدرشان مجهول است.

فرماندار قشم توضیح داد: با وجود بیماری منحوس کرونا که بر دنیا چیره شد، ارزش نعمت سلامت بر کسی پوشیده نمانده و امنیت حلقه دیگر این سخن حکیمانه نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است که مردم ما به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی معظم کل قوا و تلاش نیروهای اطلاعاتی، نظامی و انتظامی مانند کشتی امن در دریای پر تلاطم بیرونی طی مسیر می کنند.

وی افزود: در واقع این حدیث جایگاه و میزان اهمیت سلامت و امنیت را در اسلام به روشنی بیان می کند.

محمدحسینی با بیان اینکه اگر بخواهیم به دو نمونه موفق سیاستگذاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان شیوه ای نوپدید از حکومت بر پایه حکمرانی اسلامی در نزدیک به یک قرن اخیر اشاره ای کنیم، اظهار داشت: همین دو مفهوم و مقوله گسترده و حساس سلامت و امنیت است که در هر دو حوزه به دستاوردهای ارزشمند و بی بدیل دست پیدا کردیم.

وی با اشاره به اینکه همه می دانیم که بی اعتقادی به برنامه و کنار گذاشتن راهکارهای مطالعاتی، آسیب زننده و سرمایه سوز است، گفت: اما دستاوردهای پایدار امنیتی و نظم و آرامش مثال زدنی کشور که فتنه های کوچک و بزرگ را در خود حل کرده، شاخص عینی برای ارزیابی عملکرد است.

فرماندار قشم افزود: آنانکه به سیاستگذاری های انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و امنیتی نظام جمهوری اسلامی خرده می گیرند اتفاقا بیش از دیگران به اهمیت استقرار امنیت و نظم پایدار واقف هستند اما از سر عناد و هراس سعی در وارنه کردن حقیقت دارند.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی وحشت خود از دستاوردهای مهم و حساس نظام جمهوری اسلامی در این حوزه را با بی اهمیت و بی فایده خواندن آن پنهان کرده و به نیت شوم خود، مخالف سازی از درون برای وارد کردن ضربه را دنبال می کنند غافل از اینکه در دنیای پر تلاطم و سراسر ناامن امروز، به درستی اهمیت امنیت در پیشبرد سایر فعالیت ها و تحقق اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روشن شده و کشتی امن جمهوری اسلامی ایران، زبان بسیاری از دشمنان قدیمی را هم به ستایش بازکرده و دیگر رنگی برای حنای معدود معاندان وامانده باقی نگذاشته است.

محمدحسینی گفت: آنچه مطلوب جامعه اسلامی و مردم به عنوان ولی نعمتان همه ما در بخش نظم و امنیت است و ماموریتی هم که در این حوزه به شما و ما سپرده اند، فرا کردن زمینه و جلب اطمینان و اعتماد عمومی به نیروی انتظامی برای انتقال و در میان نهادن موضوعات و مسایل توسط مردم است که هم به تنگ شدن حلقه متخلفین و تغییر برای ناامنی از جامعه به سوی هنجار شکنان می انجامد و هم وزنه را به سمت اقتدار هوشمندانه پلیس بالا برده و هم زمینه رشد شاخص های سایر حوزه ها را تا حدود زیادی تضمین می کند.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به ارزش و اعتبار نظم و امنیت و جایگاه آن در نظام اسلامی در این مجال ممکن نیست و فقط فهرستی از موضوعات این حوزه حساس و گسترده را عرض کردم، افزود: مناسبتی که این مجلس به خاطر آن بر پا شده تکریم فرمانده گرانقدری است که بدون اغراق در مدت خدمت، موفق به جلب رضایت حداکثری شده و من در مدتی که از حضورم در شهرستان قشم می گذرد شاهد تلاش، هماهنگی و پیگیری مسوولانه وی برای انجام وظایف ماموریتی در موارد متعدد بوده ام.

فرماندار قشم اظهار داشت: به حمدالله در این شهرستان، با وجود همکاران بسیار خوب، شورای تامین به واقع مصداق ید واحده در جهت تامین نظم و امنیت بوده ایم و فرماندهی انتظامی در این زمینه نقش پر رنگ و صادقانه داشته است؛ ارزیابی های ما در همه موارد از پیگیری، پاسخ گویی به هنگام، مردم داری، حضور در صحنه و تلاش برای به روزرسانی ابزار خدمت با ایده های نو در مدت خدمت سرهنگ مجتبی راست خدیو در مقام فرماندهی انتظامی شهرستان قشم است.

وی با بیان اینکه اینجانب ضمن قدردانی از مساعی موثر فرماندهی سابق انتظامی شهرستان قشم در دوره ماموریت شان در این شهرستان برای وی در ادامه مسیر خدمت آرزوی سلامتی، توفیق و سربلندی دارم، گفت: امیدورام با ادامه برنامه های حوزه انتظامی بر اساس سیاستگذاری های کلی و عمل به مقتضیات روز در تعامل با مجموعه شورای تامین برای قشموندان اتفاقات خوبی رقم زده شود.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان امروز پنچشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ با صدور حکمی سرهنگ دوم عبدالرحیم دهقان را به عنوان سرپرست جدید انتظامی شهرستان قشم منصوب کرد.

در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید و فرمانده قدیم انتظامی شهرستان قشم،  حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم،  محمد محمدحسینی فرماندار قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا،  سرهنگ مهرداد مشوق جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی از (قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش مستقر در جزیره قشم، سپاه پاسداران، فرماندهی مرزبانی، فرماندهی دریابانی، پلیس راهور) و جمعی از مدیران ارشد شورای اداری و شورای تامین شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

پیش از این سرهنگ «مجتبی راست‌خدیو» فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قشم را بر عهده داشت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.