آرامش باعث بصیرت انسان نسبت به خطرات و تهدیدات امنیتی می شود

قشم - ایرنا - امام جمعه اهل سنت قشم گفت: در فضای آرام دیدن، شنیدن و حساسیت انسان بالاتر می رود و هر چه آرامش زیادتر باشد بصیرت انسان نسبت به خطرات و تهدیدات امنیتی بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیخ عبدالرحیم خطیبی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی قدیم و سرپرست جدید فرماندهی انتظامی شهرستان قشم که در سالن اجتماعات غدیر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه امنیت نیازمند آرامش است، اظهار داشت: از مولفه های امنیت همان نظمی است که نیروهای انتظامی متولی آن هستند و نظم هم نیاز به قانون دارد.

وی با اشاره به اینکه نظم نیاز به قانون و قانون مداری دارد، افزود: تا قانون نباشد نظمی به وجود نمی آید و برای هر چیزی باید قانونی باشد تا نظم در آن حوزه اتفاق بیافتد، این قانون هم وقتی درست اجرا می شود که با عدالت همراه باشد و یکی از لوازم امنیت، عدالت است.

امام جمعه اهل سنت قشم ادامه داد: نقش آرم نیروهای انتظامی آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاءَ» است و معنای آن عدالت است که وقتی همه افراد در مقابل قانون یکسان باشند، آن وقت است که قانون اجرا می شود، آن وقت است کسی تخلف نمی کند وقتی همه در مقابل قانون گردنشان از مو باریکتر باشد، کسی فراتر از قانون نباشد و خود را فراتر از قانون نداند، نتواند فرا قانونی رفتار کند و نتواند میانبر بزند، وقتی همه در مقابل قانون یکسان باشند هیچ مشکلی رخ نخواهد داد و امنیت برقرار خواهد شد.

شیخ خطیبی گفت: پس یکی از لوازم امنیت عدالت است برای تحقق قانون و قانون مداری و یکی از لوازم آن هم مردمی بودن امنیت است که آیه شریفه ۱۳۵ سوره نساء بیانگر این است که یکی پایه عدالت و یک پایه امنیت مردم هستند، مردم در اصل باید امنیت را برقرار کنند که البته امنیت از جانب خداوند تامین می شود.

وی اضافه کرد: مردم به عنوان مومن موظف هستند که مصداق این فرمایش پیامبر اکرم(ص) باشند که مومن کسی است که مردم از جانب او بر جان و مالشان در امان باشند و این مردم وقتی می توانند امنیت را برقرار کنند که شاهد عدالت باشند و هم آرامش داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت قشم توضیح داد: در جایی که غبار آلود باشد دید کم می شود و در جایی که آلودگی صوتی باشد شنیدن کم می شود اما در آرامش است که دید، شنیدن و حساسیت انسان بالاتر می رود و هر چه آرامش بیشتر باشد بصیرت انسان نسبت به خطرات و تهدیدات امنیتی بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: این آرامش است که باعث می شود انسان نسبت به کمترین تهدید امنیتی حساس شود و این آرامش را ما با تمام وجودمان احساس کردیم، این آرامشی که قشموندان در یک فضای آرام زندگی می کردند، نتیجه مردمداری و اخلاق مداری سرهنگ «مجتبی راست‌خدیو» فرماندهی سابق نیروی انتظامی شهرستان قشم بود.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان امروز پنچشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ با صدور حکمی سرهنگ دوم عبدالرحیم دهقان را به عنوان سرپرست جدید انتظامی شهرستان قشم منصوب کرد.

در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید و فرمانده قدیم انتظامی شهرستان قشم،  حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم،  محمد محمدحسینی فرماندار قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم، روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، سرهنگ مهرداد مشوق جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی از (قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش مستقر در جزیره قشم، سپاه پاسداران، فرماندهی مرزبانی، فرماندهی دریابانی، پلیس راهور) و جمعی از مدیران ارشد شورای اداری و شورای تامین شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند.

پیش از این سرهنگ «مجتبی راست‌خدیو» فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان قشم را بر عهده داشت.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha