دزفول - ایرنا - نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیگیری‌های رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات کشور گفت: جایگاه و مواضع دقیق مقام معظم رهبری باید تبیین شوند.

به گزارش ایرنا آیت الله عبدالکریم فرحانی جمعه شب در آیین بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد در آستان متبرک سبزقبا (ع) افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم رسیدگی به مشکلات کشاورزی خوزستان تاکید داشته‌اند.

وی با قدردانی از خدمات دولت رییسی ادامه داد: حضرت آقا سه بار در سال‌های ۸۵، ۹۵ و ۱۴۰۰ بابت مشکلات از مردم خورستان عذرخواهی کرده‌اند و انتظار می‌رود دولت اجازه ندهد این اتفاق تکرار شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یکی از اقدامات رهبر معظم انقلاب برای حضرت امام(ره) را تبیین عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری امروز مقتدرترین و با دانش ترین رهبر دنیا است.

اسلام شبه جزیره عربستان را به کانون توجه تبدیل کرد

آیت الله فرحانی با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: مردم دزفول با وجود آقا سبزقبا در این دهه شریک هستند.

وی افزود: ایران و روم برای توسعه امپراطوری با یکدیگر می‌جنگیدند ولی توجهی به شبه جزیره عربستان نداشتند که با ظهور اسلام، تمام کانون‌های امپراطوری متلاشی و این شبه جزیره کانون توجه شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انقلاب نورانی سیدالشهدا اظهارداشت: امام صادق (ع) دانش پزشکی را متحول کرد.

وی انقلاب بزرگ علمی پژوهشی با ظهور اسلام را یادآور شد و افزود: اهل بیت(ع) با ایفای نقش هماهنگ و دقیق خود کانون شیعه بلکه اسلام را مدیریت کردند.

امام خمینی انقلاب سیدالشهدا را زنده کرد

آیت الله فرحانی گفت: امام خمینی(ره) در شرایطی بسیار حساس و با وجود جریان‌های سیاسی فعال در کشور انقلاب سیدالشهدا را زنده کرد.

وی خوزستان را دروازه شیعه دانست و افزود: شاگردان امام خمینی (ره) در کشورهای مختلف اسلام ناب را تبیین کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایران در ۲۰۰ سال گذشته در تمام جنگ‌ها شکست خورده و بخش‌های زیادی از کشور جدا شده بود و برای اولین بار در جنگ تحمیلی با شرق و غرب جنگید و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور جدا شود.

وی افزود: بعد از پایان جنگ، خزانه خالی بود ولی مقام‌معظم رهبری گفت می‌توانیم و مسیر امام را ادامه می‌دهیم؛ اکنون آمریکا و اسراییل از ما سیلی می‌خورند.

آیت الله فرحانی با بیان اینکه کاری که امام خمینی(ره) شروع کرد امام حاضر ما با اقتدار ادامه می‌دهد، گفت: اکنون ایران در زمینه‌های مختلف نظیر دانش هسته‌ای، نانو و هوافضا پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان امتحان خود را پس داده‌اند، افزود: اکنون کشاورزان و کارگران خوزستان مشکل دارند و باید به مشکلات آنها رسیدگی شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پالایشگاه و دانشکده نفت آبادان با بی تدبیری برخی دولت‌ها به مشکل برخورده بودند، افزود: هر جا با مقام معظم رهبری زاویه پیدا کردیم به مشکل برخورده‌ایم.

مداحی از دیگر بخش‌های این آیین بود.