کرمانشاه- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: تجلیل از امام خمینی (ره) بزرگداشت یک شخص نیست بلکه تجلیل از یک جریان ممتد در طول تاریخ است، امام نماد جریان عشق به خدا و دلدادگی به ارزش‌های دینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید «احمد خاتمی» روز شنبه در آیین بزرگداشت سالگرد رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مسجد جامع کرمانشاه افزود: امام در مصافی که سوسیال دموکراسی شرق از یک سو و لیبرال دموکراسی غرب از سوی دیگر با دین در تظاد بود، آمد و دین را پرآوازه کرد.

وی اظهار داشت: مراسم امروز این مجلس بیعت با ولایت فقیه است و پیامی با خود دارد و آن این است که جسم امام در بین ما نیست اما روح و جانش که مکتب اوست زنده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر امام و یاد امام زنده نباشد انقلاب ما جسمی بی روح است، تا انقلاب و نظام زنده است رهنمودهای امام خمینی مثل خورشید درخشندگی دارد.  

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی ادعا می‌کنند مردم به دین پشت کرده اند، گفت: این دروغ است مردم در روز تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی از کسی تجلیل کردند که با تمام وجود فدای نظام و دین بود و در آن روز دوباره با اسلام بیعت کردند.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: از شعارهای اصیل انقلاب که قبل از انقلاب ترک نشد، «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این شعار تحقق پیدا کرد و این تنها اندکی از ارمغان های انقلاب بود.

وی یادآور شد: ایران در بیش از ۱۰۰ سال اخیر به صورت مداوم تحت‌الحمایت انگلیس، روسیه یا آمریکا بوده و کنترل کشور دست افراد بیگانه قرار داشت. شخصیت بزرگی که در مقابل اینها ایستاد و کشور را به استقلال رساند، امام خمینی (ره) بود. امروزه جوانان نسل دوم تا چهارم انقلاب سرِ خود را بلند بگیرند که ایران یک کشور مستقل است.

امام جمعه موقت تهران افزود: به برکت جهاد امام، ملت به استقلال رسید و این جای افتخار دارد. این همه شرارت و شیطنت آمریکا علیه مردم ایران برای این است که برای غارتگری ها قبل از انقلاب دوباره به ایران باز گردند ولی این آرزو را به گور خواهند برد و ایران جای امریکا نیست.

وی تصریح کرد: آزادی را کسانی می فهمند که خفقان دوران طاغوت را درک کرده باشند. آزادی از دیگر ارمغان های امام بود. در این کشور به آزادی که گفتیم وفاداریم و هیچ کس برای ابراز عقاید خود دستگیر نمی‌شود اما هیچ کجای دنیا براندازان را آزاد نمی کنند.

آیت الله خاتمی گفت: افتخار می کنیم که اسلام در ایران زنده شد. در این کشور طاغوت با تحریک هویدا درصدد حذف اسلامیت نظام بود. حذف تاریخ افتخارآمیز هجری شمسی به تاریخ شاهنشاهی گامی در این جهت بود.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی پس از انقلاب شکل گرفت، خطاب به حاضرین در مجلس گفت: بیش از ۴۰ بار پای صندوق های رای آمدید و با رای خود مسوولان خود را انتخاب کردید. این یعنی جمهوری. همه چیز در این کشور حتی رهبری (به صورت غیرمستقیم) در دستان شماست.

سخنگوی مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تمام تلاش دشمنان این است که مردم را از نظام جدا کنند و از این اعتراض‌ها علیه نظام و اسلام استفاده کنند اما مردم هیچ‌گاه در مقابل نظام و اسلام نایستاده اند.